Hoe het piepkleine Tuvalu jaarlijks miljoenen euro’s verdient aan zijn .tv-domein

Lid geworden
mrt 6, 2017
Eén van de kleinste en meest afgelegen landen ter wereld verdient miljoenen euro’s per jaar aan hobbyisten en bedrijven die de portemonnee trekken voor een .tv-website. De domeinhandel is door de jaren heen steeds waardevoller geworden voor het paradijselijke Tuvalu. Zorgeloos rentenieren doen de regering en bevolking echter niet, want het eiland heeft maar weinig andere inkomstenbronnen en vecht tegen een stijgende zeespiegel. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Goed artikel, leest lekker weg.
De situatie van Tuvalu en de problemen met de stijgende zeespiegel was mij al bekend, het .tv domein verhaal is nieuw voor me.
Het lijken mij echter geen sterke onderhandelaars, ondanks de al hogere prijzen dan in andere landen heb ik de indruk dat ze er voor een dergelijk lange termijn deal toch wat bekaaid zijn af gekomen.
Zeker gezien de interesse van de tech reuzen en het feit dat .tv natuurlijk HET video domein is.

Reizen Waes over Tuvalu is zeer het kijken waard, kende het verhaal van het domein deels al. Wel mooi dat zoiets goed terecht komt!

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh