Huawei Pura 70 Pro review: Uitstekende macrofotografie en veel eigen techniek van Huawei

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,363
Huawei was ooit een van de grootste merken in onze smartphonemarkt. Door de Amerikaanse boycot kon het bedrijf echter niet beschikken over de nieuwste techniek van Qualcomm en mocht het geen gebruik meer maken van de Google-services op Android. De Chinese fabrikant werkt inmiddels hard aan een comeback. Een van de producten die het hiervoor op de markt brengt, is de Pura 70 Pro. Dit is een smartphone die op veel fronten heel bijzonder is en waar we de ontwikkelkracht van het gigantische bedrijf in terugzien. ... verder lezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik vind wel dat erg gemakkelijk over het ontbreken van Google Services wordt gegaan, zeker aangezien o.a. banking apps dit vaak toch vereisen op Android.
Ja, er zijn zeker alternatieve apps maar het is echt niet allemaal rozengeur en maneschijn.
 
Je hoeft helemaal geen alternatieve apps te gebruiken. Ik heb op de Pura 70 Pro die ik hier nu ook naast me op de bank heb liggen, de apps die ik meest gebruik geïnstalleerd om te kijken of ik tegen problemen aanloop. Ik ga niet echt over een nacht ijs bij het schrijven van een review;-)

Na het installeren van de microG-services ben ik tegen weinig problemen aangelopen. Niet voor niets heb ik dat vermeld in het artikel. Ik heb bv Google Maps en Google Drive op het toestel draaien en ook de app van mijn bank, plus nog wat andere zaken. Er zijn ongetwijfeld apps die niet werken. De grootste uitdaging bij het installeren van de app van mijn bank was de nfc popup waarmee het OS wil aangeven dat je de permissies goed moet zetten. EMUI heeft een heel duidelijk kopje privacy waar je heel duidelijk per app mag aangeven wat wel en niet mag. Dat hebben ze echt heel netjes geïmplementeerd.

Het is niet echt te vatten in goede metingen, maar de Pura 70 Pro is een heel vlotte telefoon die heel snel reageert op wat je hem vraagt. Wellicht is de EMUI-implementatie met HMS minder zwaar dan de Google-variant van Android. Ik gebruik het toestel (nog) niet zelf als primair toestel omdat het snel weer terug moet naar Huawei, maar in de omgang is het een prettig apparaat. Ja, er zitten wat andere apps op en EMUI heeft net als HyperOS van Xiaomi nogal de neiging om je dingen aan te willen bevelen, maar dat kun je ook het zwijgen opleggen.

Heel eerlijk: ik vind deze implementatie van Android heel erg interessant en het feit dat de afhankelijkheid van Google er voor een groot deel uit is gehaald en je de keuze kunt maken om het wel een beetje toe te voegen via het microG-project vind ik eigenlijk best wel cool.
 
Je hoeft helemaal geen alternatieve apps te gebruiken. Ik heb op de Pura 70 Pro die ik hier nu ook naast me op de bank heb liggen, de apps die ik meest gebruik geïnstalleerd om te kijken of ik tegen problemen aanloop. Ik ga niet echt over een nacht ijs bij het schrijven van een review;-)

Na het installeren van de microG-services ben ik tegen weinig problemen aangelopen. Niet voor niets heb ik dat vermeld in het artikel. Ik heb bv Google Maps en Google Drive op het toestel draaien en ook de app van mijn bank, plus nog wat andere zaken. Er zijn ongetwijfeld apps die niet werken. De grootste uitdaging bij het installeren van de app van mijn bank was de nfc popup waarmee het OS wil aangeven dat je de permissies goed moet zetten. EMUI heeft een heel duidelijk kopje privacy waar je heel duidelijk per app mag aangeven wat wel en niet mag. Dat hebben ze echt heel netjes geïmplementeerd.

Het is niet echt te vatten in goede metingen, maar de Pura 70 Pro is een heel vlotte telefoon die heel snel reageert op wat je hem vraagt. Wellicht is de EMUI-implementatie met HMS minder zwaar dan de Google-variant van Android. Ik gebruik het toestel (nog) niet zelf als primair toestel omdat het snel weer terug moet naar Huawei, maar in de omgang is het een prettig apparaat. Ja, er zitten wat andere apps op en EMUI heeft net als HyperOS van Xiaomi nogal de neiging om je dingen aan te willen bevelen, maar dat kun je ook het zwijgen opleggen.

Heel eerlijk: ik vind deze implementatie van Android heel erg interessant en het feit dat de afhankelijkheid van Google er voor een groot deel uit is gehaald en je de keuze kunt maken om het wel een beetje toe te voegen via het microG-project vind ik eigenlijk best wel cool.
Het gebruik van de MicroG-services snap ik, na wat uit te zoeken, werkt blijkbaar zeer goed. En als ik het zo lees beter dan ik had verwacht.
Dit heeft eigenlijk terug mijn interesse gewekt. Heb zelf regelmatig gekeken naar naar Huawei phones vanwege de specs en omdat deze zeer goed werken met een Huawei watch (maar het ontbreken van Google services hield mij altijd tegen).

Het nadeel voor de non-tech, reguliere gebruiker is dat de out-of-the-box experience niet goed werkt. En dat blijft pijnlijk voor Huawei.
Dat gezegd zijnde ben ik wel zeer onder de indruk van het toestel en (na wat inlezen) vooral van de MicroG-services, dit opent vele poorten naar andere systemen.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh