Microsoft bevestigd dat bij nieuwe installaties van Windows 11 24H2 automatisch BitLocker encryptie wordt aangezet

Lid geworden
mrt 6, 2017
De nieuwe standaard instelling werd door verschillende gebruikers opgemerkt in de Windows 11 24H2 RTM preview builds. De instelling moet automatisch BitLocker encryptie aanzetten bij nieuwe installaties van Windows 11 24H2. Voor oudere versies van Windows 11 verandert er niets en voor installaties die een update krijgen naar 24H2 verandert er ook niets. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb dit dus ook gehad met de installatie van Windows 10 Enterprise 2021 (was al één reden om terug te gaan naar E. 2019), en voor bedrijven kan ik het me nog voorstellen.
Maar waarom Microsoft gewone consumenten lastig valt met dit soort doorgeslagen beveiliging is mij een raadsel.
Bij het uitkomen vond ik het al teleurstellend en sindsdien is Windows 11 bij elke stap en elke "verbetering" een systeem geworden wat ik graag ga overslaan,
en aangezien ik het vermoeden heb dat een volgend Windows hierop voort gaat borduren ga ik me vermaken met Mac OS, IOS, Linux en console gamen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh