Windows 11: Upgraden en installeren van de nieuwste versie van Windows

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,363
Op 31 oktober 2023 heeft Microsoft de nieuwste versie van Windows 11 uitgebracht, Windows 11 23H2. Dit is een zogenaamde 'feature-update', wat betekent dat alle functies en bugfixes van de vorige versie in een update worden geïntegreerd. Uiteraard brengt deze versie ook nieuwe functies met zich mee, waar we binnenkort in een ander artikel dieper op ingaan. In dit artikel willen we de verschillende manieren bespreken waarop je deze laatste 'feature-update' van Windows 11 kunt installeren. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Welke CPU Gen zou deze Windows via deze omweg dan nog wel kunnen draaien?

Verder mooi duidelijk artikel!
 
Welke CPU Gen zou deze Windows via deze omweg dan nog wel kunnen draaien?

Verder mooi duidelijk artikel!
Dank!

Voor 24H2 heb je een cpu nodig die SSE4a (AMD Barcelona of nieuwer) of SSE4.2 (Intel Nehalem or newer). Intel Core 2 cpu (Penryn) werken niet omdat ie maar SSE4.1 hebben. Die ondersteunen niet het Popcnt commando. Dat zijn dus meeste CPU’s die in de afgelopen 10 jaar zijn uitgebracht.

Maar je kan Win 11 dus draaien op eerste generatie Ryzens en Intel Kaby lake cpu. Dat word dus niet ondersteund out of the box.

Er is een versie van Win 11 Enterprise LTSC die je echt zowat op een Dorito kan draaien alleen daar is alles uit gesloopt en eerder bedoeld voor op een geld automaat of kiosk te draaien. Deze draait wel op Core 2 Duo. 😄
Post automatically merged:

Frank was me net voor dus….
 
Dus Windows 11 is momenteel niet echt geschikt voor een Retro Core2Duo/Quad, tenzij die check er uitgesloopt wordt nog. Windows 10 heeft die beperkingen niet toch?
 
Klopt ja. Windows 10 heeft als eis minimum van een processor van 1 ghz of sneller.. Dus daar voldoet Core2Duo/Quad ruimschoots aan. Windows 11 heeft dus strengere eisen, en de (officieel) ondersteunde processors kan je hier vinden.
 
overigens is een ssd icm een oudere cpu een echte aanrader.

Klopt.
Alles bij mij boven de Pentium 4 heeft ook SSD's Ten tijde van de Core2 serie kwam de SSD ook in beeld, ook al was dat nog niet voor iedereen bereikbaar door de prijzen. Of dat ze alleen als bootdrive werden gebruikt, met 64GB. Alweer veel veranderd in de laatste 10-12 jaar
 
die je echt zowat op een Dorito kan draaien
Het moet dan wel een Dual Cheese Dorito zijn.
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet... Zelfs een 8-chips tortilla werkt niet.

1716893617994.jpeg


Uiteraard miste de cooling cheese, maar dat zorgde ook niet echt voor een verbetering...
1716893787213.jpeg
 
Klopt.
Alles bij mij boven de Pentium 4 heeft ook SSD's Ten tijde van de Core2 serie kwam de SSD ook in beeld, ook al was dat nog niet voor iedereen bereikbaar door de prijzen. Of dat ze alleen als bootdrive werden gebruikt, met 64GB. Alweer veel veranderd in de laatste 10-12 jaar
Kan me nog herinneren hoe blij ik was met mijn Intel Postville;-)
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh