Next-gen Intel-moederbord met enkel USB-C bij ASRock: wat denk jij?

Lid geworden
mrt 6, 2017
ASRock heeft een opvallend moederbord tentoongesteld op de Computex-beurs. Het gaat om de witte Taichi Aqua met een next-gen Intel-chipset (lees: Z890) die alle usb type-a-poorten volledig laat links liggen en enkel type-c-connectors aan boord heeft achterop. De prijzen of releasedatum zijn onbekend, aangezien het om het vlaggenschip gaat zal dit model waarschijnlijk flink wat geld kosten. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zijn er al toetsenborden en muizen met standaard USB-C aan de kabel? En USB printers niet te vergeten?

Doe mij maar de vertrouwde A kabel. Behoorlijk wat sterker dan die fragiele C connector

Wat Retro zegt, idd. Als ik kijk wat ik aan USB-C apparaten heb, zijn dat allemaal dingen die ik eigenlijk niet aan de computer hang: smartphones, tablets, earbuds e.d. Alles wat qua USB aan de computer hangt, gebruikt USB-A, in snelheidsvarianten USB 1.0 tot 3.0. Dus een muis, keyboard, printer (maar die hangt dan weer aan de server met USB-A) en zo af en toe een USB-stickje wat ik moet vullen/aanpassen voor in de auto of mijn keyboard (instrument). Daarnaast heb ik nog wel wat dingen via opladen via micro-USB, zoals zaklampjes, BT-speakers, ventilator, bouwlamp etc. Langzaamaan zie ik daar wél steeds meer USB-C komen.

Ik denk dat er over een paar jaar ook meer moederborden 2e hands aangeboden gaan worden, waar 1 of meerdere C poorten van kapot zijn.

Ik heb nu bijna 2 jaar mijn 1e telefoon met USB-C, en daarbij zijn al 2 kabels gesneuveld, door de brakke connector. Het zal mij niets verbazen, dat de connector in de telefoon ook een keer aan de beurt is.

Ben niet zo kapot van deze snelle ommezwaai.. Laten ze maar eerst meer producten op USB C maken dan.. Want zelfs USB sticks zijn nog volop te vinden met USB-A.. Zelfde met keyboards en muizen en meer apparaten die nog op USB-A werken.. Denk niet dat je zo`n standaard direct de nek om moet draaien, want zie me zelf geen omvormers ervoor kopen, of USB hubs die zo onhandig op je bureau liggen.
Volledig USB-C bord zou ik zelf dan ook niet voor kiezen.

Asrock neemt jullie reacties zeer serieus en neemt het mee in de ontwikkeling. Dank voor het meedenken, namens Asrock.

Zou het wel waarderen als ze minstens 2x USB 2.0 poorten A erop laten zitten voor een keyboard and mouse.
En dan nog iets van 4 snellere USB-A type poorten, voor game controllers / usb sticks.

Denk dat je aan 2 of 3 USB-C connectie meestal wel genoeg aan hebt.

En connectie voor WIFI mogen ze wel eens meer aan de bovenkant van het I.O shield plaatsen.
De meeste gebruikte oplossing rond het midden of lager werkt gewoon niet (teveel met kabels in de weg)
En laten ze de moeite doen om voor IGP om zowel hdmi als displayport connector erop te maken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh