Microsoft schakelt automatisch OneDrive-back-ups in op nieuwe Windows 11-installaties

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,363
Wie een verse installatie van Windows 11 uitvoert zal opmerken dat bepaalde mappen automatisch worden geback-upt via OneDrive. Dat heeft Neowin vastgesteld. Tot dusver kregen gebruikers tijdens het installatieproces van het os de vraag voorgeschoteld of ze aan de slag willen gaan met OneDrive. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
"Daarnaast kunnen gebruikers simpelweg OneDrive verwijderen."

Dat is na een schone installatie één van de eerste handelingen, en daarna iCloud voor Windows er op.
 
''Daarnaast kunnen gebruikers simpelweg OneDrive verwijderen.''

Als gamer valt dat best tegen, omdat OneDrive als een soort vervanger werkt voor de Documenten folder. Je kan het verwijderen, maar als je dan plots een spel lanceert dat je een poosje niet gespeeld hebt (en het op zoek gaat naar saves in je OD folder die vervolgens niet gevonden kan worden) loopt heel je systeem vast.
Het mag best gezegd worden dat met iedere update Windows niet iets meer 'creepy' over komt. Toch echt eens tijd om naar Linux over te schakelen.
 
Als gamer valt dat best tegen, omdat OneDrive als een soort vervanger werkt voor de Documenten folder. Je kan het verwijderen, maar als je dan plots een spel lanceert dat je een poosje niet gespeeld hebt (en het op zoek gaat naar saves in je OD folder die vervolgens niet gevonden kan worden) loopt heel je systeem vast.
Het mag best gezegd worden dat met iedere update Windows niet iets meer 'creepy' over komt. Toch echt eens tijd om naar Linux over te schakelen.
Ben zelf ook een gamer, maar dit probleem herken ik niet. De "My Documents" folder staat niet in mijn One Drive folder. Hij is wél opgenomen als een van de folder die gesynced moeten worden, maar dat is dan ook alles. Ik kan de OneDrive folder probleemloos verwijderen zonder enig probleem met savegames of settings.
 
Ben zelf ook een gamer, maar dit probleem herken ik niet. De "My Documents" folder staat niet in mijn One Drive folder. Hij is wél opgenomen als een van de folder die gesynced moeten worden, maar dat is dan ook alles. Ik kan de OneDrive folder probleemloos verwijderen zonder enig probleem met savegames of settings.
Ik had er bij moeten zeggen dat dit destijds op Windows 10 was, zou goed kunnen dat het tegenwoordig op 11 anders werkt en al opgelost is.
 
Dat consumentje pesten komt mij echt de keel uit langzamerhand.. Wat moet je allemaal doen om je OS gewoon werkend te krijgen zonder al deze opleggingen van microsoft..

Is dit bij de LTSC versies ook zo.. Want dan ben ik wel klaar met de consumenten versies.
Post automatically merged:

Hier ook Windows 10.
11 komt er pas op als MS alle missende functionaliteit heeft uitgeschakeld :)

Helaas, gaat nooit gebeuren.. Ze gaan juist iedere keer een stapje verder.
Niks vertellen en doen alsof hun neus bloed.
Komt het in de media.. En dan komt het sorry sorry we hadden dit niet zo bedoeld.
Krijg je een heel kalm antwoord terug van hun dat het hun bedoeling niet was en dat ze het zullen verlichten.
Dan praat er niemand meer over en ze gaan weer stilletjes verder..

Wat ben ik blij als ik volledig over kan op bijvoorbeeld fedora.
 
Wat ben ik blij als ik volledig over kan op bijvoorbeeld fedora.
Qua server ben ik al grotendeels over op Ubuntu. Ik heb bijna alles draaien in Docker containers op een Ubuntu server. Maar die laatste draait dan wél weer als VM op een Windows Hyper-V server :)
Maar Linux is ook niet alles. Dit weekend had die Ubuntu server na een reboot dus opeens geen netwerkverbinding meer. Middels dhclient kon je die wel weer restoren, maar na een reboot was het weer weg. Het probleem in Linux is dat er talloze verschillende pakketten verantwoordelijk kunnen zijn voor zoiets fundamenteels als een netwerkverbinding. In dit geval was ik dus een uur kwijt om uit te zoeken waar het aan lag en waarempel, blijkbaar was na een of andere automatische update spontaan het package netplan verdwenen. En laat dat nou juist het package zijn waarmee ik eth0 geconfigureerd had.
En gamen op Linux vind ik nog niet voldoende in de buurt komen van gamen op Windows. Veel dingen van o.a. Steam kun je wel via Steam Play / Proton spelen. Maar het performt minder, en soms zijn er problemen met het beeld (WQHD) of 5.1 geluid. Sowieso werkt veel van mijn muziekhardware ook niet onder Linux.
Maar het wordt wél steeds beter. Als desktop OS om te surfen, office en zelfs tot op zekere hoogte software development (grotendeels Power Platform in browser en VS Code) werkt Ubuntu bijvoorbeeld prima.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh