Oops, Apple geeft toe dat 8 GB niet genoeg is voor Xcode’s nieuwe AI-functie

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,363
Er broedt een klein stormpje in Apple-land, aangezien de hoge heren van Apple nu toegeven dat 8 gb aan geheugen misschien toch niet genoeg is. Hiermee zet het bedrijf zichzelf toch een beetje voor schut, aangezien ze nog niet zo lang geleden een campagne hebben gevoerd om aan te tonen dat 8 gb aan geheugen in een M-gebaseerd Apple-silicium genoeg is. Dit komt doordat Apple’s Xcode, hun eigen geïntegreerde ontwikkelomgeving, 16 gb aan geheugen nodig heeft om hun AI auto-code-complete functie te gebruiken. Dit zou voor de gemiddelde (potentiële) klant die een instap-Mac aanschaft verder niet uitmaken, maar het roept wel twijfels op over hoe lang je Mac geschikt blijft om het maximale eruit te halen. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Sorry hoor, maar Apple is gewoon de zaak aan het flessen en probeert zoveel mogelijk geld uit de situatie te slaan. 8 GB RAM was per definitie al nooit genoeg, laat staan in een "unified" (delen met video) opstelling. Ik had 15 jaar geleden al 16 GB in mijn PC zitten en de laatste 4 jaar is dat 32 GB. En dan adviseert Apple nu eindelijk, anno 2024, om 16 GB te nemen. En dan durven ze ook nog een 230 euro te vragen voor een 8 GB upgrade, terwijl een losse 8 GB DIMM slechts 3 tientjes kost en een 16 GB DIMM nog geen 50 euro. "Maar een Apple is wél veel stabieler en alles werkt beter", hoor je dan als tegenargument. Onzin. Ik kom regelmatig bij iemand die Apple fan is, en een (veel te duren) MacMini heeft gekocht met 32 GB RAM en 1 TB SSD. Voor dat geld koop je mijn PC dus bijna 3 keer. En op die van mij werkt alle software en muziekapparatuur ook nog eens probleemloos, terwijl het op de Mac altijd maar de vraag is in hoeverre een wat ouder device nor werkend te krijgen is.
Maar de Apple fans zijn trouw. Veel te trouw.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh