Asus Zenbook 14 OLED 2024 (UX3405MA-PP192W) Review. Dunne laptop met een prettig keyboard en goed oledscherm

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,363
Asus heeft een naam hoog te houden in de markt voor dunne, lichte laptops. Zenbooks, zoals het merk ze noemt, zijn een synoniem geworden voor ultrabooks. In deze review bekijken we een van de nieuwste modellen, de Zenbook 14 met een oledscherm. Ons testmodel is voorzien van een Ultra 7-processor van Intel en weegt slechts 1,2 kilo. Het door ons geteste model met AMD Ryzen 7 8845HS en 1TB opslag is de UX3405MA-PP192W en kost 1.499 euro. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zo jammer van die SSD, haalt de de hele performance omlaag. Op mijn werk-PC heb ik ook zoiets. 't Is een HP ProBook, Core i7 (4 core, HT), 16 GB etc. Op zich niks mis mee. Maar de SSD is een KIOXIA KXG60ZNV256G en dat is zo'n beetje de slechts presterende M.2 SSD die je kunt krijgen. Zoiets als het opstarten van Visual Studio 2022 duurt simpelweg 45 secondes. Op mijn zelfbouw Core i5 machine (maar wél met een Samsung 980 Pro) duurt dat 3 secondes. Ofwel: de werklaptop doet er 15x (!!!) langer over. En dat geldt eigenlijk met alles. Booten, office apps starten, browser, noem maar op. Daarom doe ik zelden een shutdown maar meestal een hibernate. Dan heb je alles gelijk open bij het opstarten.
Gewoon zo jammer dat een dergelijke SSD gekozen is door HP. De laptop lijkt qua performance een netbook van 10 jaar geleden... Geef twee tientjes meer uit en je hebt wél goede performance.
 
Het gaat wel heel hard met de reviews, maar ik begin ook steeds meer foutjes te zien en dingen die beter kunnen. Pagina 2 heeft bijvoorbeeld geen titel, maar heet pagina 2 en de foto's zijn verre van scherp. Bij de Sony Xperia 1 VI review mis ik toch ook een aantal zaken. Geen duidelijke foto's, niks over de camera.
Het begint allemaal een beetje gehaast aan te voelen, kwantiteit boven kwaliteit. Dat vind ik jammer.
 
C
Het gaat wel heel hard met de reviews, maar ik begin ook steeds meer foutjes te zien en dingen die beter kunnen. Pagina 2 heeft bijvoorbeeld geen titel, maar heet pagina 2 en de foto's zijn verre van scherp. Bij de Sony Xperia 1 VI review mis ik toch ook een aantal zaken. Geen duidelijke foto's, niks over de camera.
Het begint allemaal een beetje gehaast aan te voelen, kwantiteit boven kwaliteit. Dat vind ik jammer.
Dank voor je opmerkingen, de foto's waren weggevallen bij het live gaan en ik had dat naderhand niet opgemerkt. Datzelfde geldt voor dit titel. Ik heb het toegevoegd.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh