Microsoft zet door op het moeilijker maken om lokale gebruikersaccounts te gebruiken

Lid geworden
mrt 6, 2017
Dat Microsoft graag wil dat je inlogt tijdens de installatie van Windows 11, zal niemand ontgaan zijn die dit recent heeft gedaan. Sterker nog, in onze Windows 11-installatieartikelen tonen we je een aantal manieren om dit alsnog te omzeilen als je een lokaal gebruikersaccount wilt aanmaken. Maar onze vrienden in Redmond willen dit steeds moeilijker maken. In hun laatste zet hebben ze de hulppagina verwijderd die je toont hoe je een online gebruikersaccount omzet naar een lokale variant. Met deze zet is het toch wel heel duidelijk dat Microsoft wil dat je alleen gebruikmaakt van Windows 11 in combinatie met een online account. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Inloggen op een 'store' vind ik nog niet eens zo heel vreemd, hoewel liever ook niet in de meeste situaties.
Verplicht inloggen online voor het gebruik van een lokaal stukje software is 100% no-no. Hier zijn en worden ongetwijfeld nog lang omwegen voor gevonden zo niet gemaakt, maar op het moment dat het echt niet meer kan is dat ook echt einde windows voor mij, ongeacht de ongemakken. Voor 90% van de zaken die ik met een computer doe heb ik windows niet nodig. Gamen kom ik (helaas) sowieso niet aan toe en de rest zijn specifieke zakelijke applicaties, daar mag de baas zich zorgen om maken.

Inloggen op een 'store' vind ik nog niet eens zo heel vreemd, hoewel liever ook niet in de meeste situaties.
Verplicht inloggen online voor het gebruik van een lokaal stukje software is 100% no-no. Hier zijn en worden ongetwijfeld nog lang omwegen voor gevonden zo niet gemaakt, maar op het moment dat het echt niet meer kan is dat ook echt einde windows voor mij, ongeacht de ongemakken. Voor 90% van de zaken die ik met een computer doe heb ik windows niet nodig. Gamen kom ik (helaas) sowieso niet aan toe en de rest zijn specifieke zakelijke applicaties, daar mag de baas zich zorgen om maken.
Als je nog een kleine 5 jaar account en inlog vrij met Windows 10 wilt draaien kan ik Enterprise 2019 van harte aanbevelen.
Ook geen bloatware, feature updates en verplichte Microsoft programma's, het kan dus allemaal wel, ik zou bijna zeggen "een XP revival".

Zolang Windows 11 dit soort dingen blijft verplichten, komt het er bij mij niet op. Ik wil helemaal niet dat mijn PC helemaal verknoopt wordt met een MS account. Ik wil helemaal niet dat al mijn devices MS account info syncen; dat beslis ik zelf wel tot op folderniveau met OneDrive. Mijn PC is mijn PC en moet zelfstandig functioneren, ook zonder internet of MS account. En voor de duidelijkheid: ik ben al 27 jaar sofgtware engineer op MS platforms, dus ik verdien mijn geld vrij expliciet met allerhande MS-technologie. Maar wat MS met Windows 11 aan het doen is, slaat nergens meer op.

Zolang Windows 11 dit soort dingen blijft verplichten, komt het er bij mij niet op. Ik wil helemaal niet dat mijn PC helemaal verknoopt wordt met een MS account. Ik wil helemaal niet dat al mijn devices MS account info syncen; dat beslis ik zelf wel tot op folderniveau met OneDrive. Mijn PC is mijn PC en moet zelfstandig functioneren, ook zonder internet of MS account. En voor de duidelijkheid: ik ben al 27 jaar sofgtware engineer op MS platforms, dus ik verdien mijn geld vrij expliciet met allerhande MS-technologie. Maar wat MS met Windows 11 aan het doen is, slaat nergens meer op.
Ik snap heel goed waarom je het zo willen (synchronisatie, ww vergeten, OneDrive integratie om wat te noemen), maar ze mogen het niet verplicht maken, of super moeilijk zoals nu. Gewoon een keuze.. Zo lang je ook nog moet betalen voor je Windows licentie, is dit geen onredelijke eis.

Als je nog een kleine 5 jaar account en inlog vrij met Windows 10 wilt draaien kan ik Enterprise 2019 van harte aanbevelen.
Ook geen bloatware, feature updates en verplichte Microsoft programma's, het kan dus allemaal wel, ik zou bijna zeggen "een XP revival".

Ga ik denk ik ook maar doen.
Niet dat ik perse windows 11 slecht OS vind.
Maar dat er steeds meer dingen word opgelegd word steeds erger, en daar ben ik niet meer zo kapot van.
Het kost je gigantisch teveel extra moeite om dan nog windows 11 te installeren. En dan is de intresse in windows snel weg.
Kijk inderdaad wel nog ergens een enterprise licentie vandaan kan vissen voor de komende tijd.
Als linux bij mij ingeworteld is ben ik helemaal klaar met windows.
En ja ik snap dat je bij sommige distros ook moet inloggen om gebruik te maken van de `store`maar daar word wel heel anders mee omgegaan.
Straks geeft je online account je de mogelijkheid om je te blokkeren van je os.. kan je niet meer je OS gebruiken of niet meer online komen. Of nog erger niet meer bij je data komen.
Post automatically merged:

Normale versie of de IOT variant?

Toch is het nog steeds mogelijk om lokale accounts te gebruiken in Windows 11. Je kunt dan naar Instellingen navigeren, de Account-pagina openen en kiezen voor inloggen met een lokaal account. Of Microsoft ook echt verdere maatregelen neemt om het moeilijker, of zelfs onmogelijk, te maken om lokale accounts in te stellen, is nog maar de vraag.

Maar dan als je windows schoon wilt installeren zal je toch alsnog een online account moeten opgeven, anders kan je de hele installatie niet doorlopen..
En naar Instelling navigeren kan neem ik alleen aan als het OS al geinstalleerd is.. En dat je het daar dus om moet zetten naar Lokaal account.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat het bij Instellingen ook nog wel word weg gehaald zodat alleen online account nog mogelijk is.

Of u heeft een online account nodig anders kan u windows 11 niet meer gebruiken.. Of geen toegang meer tot de online shop.

Laatst bewerkt:
Normale versie of de IOT variant?
De standaard Enterprise LTSC 2019.

Maar dan als je windows schoon wilt installeren zal je toch alsnog een online account moeten opgeven, anders kan je de hele installatie niet doorlopen..
Je zou kunnen proberen of de route met Rufus nog werkt, dan krijg je bij het maken van het installatiemedium de optie om met een lokaal account te werken.

En naar Instelling navigeren kan neem ik alleen aan als het OS al geinstalleerd is.. En dat je het daar dus om moet zetten naar Lokaal account.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat het bij Instellingen ook nog wel word weg gehaald zodat alleen online account nog mogelijk is.
Je kan op dit moment (nog) Windows 11 nog installeren zonder account, zie mijn artikel hier hoe je dat moet doen. Ook Rufus is zeker een optie, als niet het makkelijkste optie is. Klopt dat als niet inlogt dat je geen toegang hebt tot de Microsoft Store. Maar op dat na dan, heb je wel een volledige werkend Win 11 installatie, mits je die natuurlijk activeert..

Microsoft heeft inmiddels de instructies om een online account om te zetten naar een lokale variant terug online gezet. Het bericht heeft een update gekregen.

Straks geeft je online account je de mogelijkheid om je te blokkeren van je os.. kan je niet meer je OS gebruiken of niet meer online komen. Of nog erger niet meer bij je data komen.
Dit kunnen en doen ze al met XBOX en Onedrive... dus zal met Windows ook kunnen.

Ik heb zelf ook Onedrive 1TB gehad, maar toen ik dat las heb ik het opgezegd... Je zal maar per ongeluk iets verkeerd uploaden wat MS niet aanstaat...
Daar voelde ik mij niet veilig met extra backups, dus maar opgezegd.

Nog even en je ID-kaart hangt aan je profiel... Totale controle, dat is wat ze willen. Net als dat andere gedrocht wat Google heet

Dit kunnen en doen ze al met XBOX en Onedrive... dus zal met Windows ook kunnen.

Ik heb zelf ook Onedrive 1TB gehad, maar toen ik dat las heb ik het opgezegd... Je zal maar per ongeluk iets verkeerd uploaden wat MS niet aanstaat...
Daar voelde ik mij niet veilig met extra backups, dus maar opgezegd.

Nog even en je ID-kaart hangt aan je profiel... Totale controle, dat is wat ze willen. Net als dat andere gedrocht wat Google heet

Denk alleen niet dat het met xbox zo snel zal gaan. Overigens stop je er een gekochte game in of een digitale game.
Enige reden om dan te blokkeren zal zijn als je gaat cheaten met gamen. Zodat je helemaal buiten word gesloten buiten hun eco systeem.

Denk alleen niet dat het met xbox zo snel zal gaan. Overigens stop je er een gekochte game in of een digitale game.
Enige reden om dan te blokkeren zal zijn als je gaat cheaten met gamen. Zodat je helemaal buiten word gesloten buiten hun eco systeem.

Hoevaak worden er onterechte bans uitgedeeld, of fouten gemaakt daarin.
Ben je verdacht, dan ben je gewoon de sjaak...bewijs dan het tegendeel maar eens.
Post automatically merged:

Overigens stop je er een gekochte game in of een digitale game.

Er zijn ook titels waarvoor je zelf voor een Single Player al "online" moet zijn. of je dan een digitale of optische media hebt, maakt natuurlijk niks uit. (Tenzij je de console gaat ombouwen) Maar dan ben of raak je de online functie ook al snel kwijt door een ban.

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh