Gebrekkige IT-security kan dankzij NIS2 tot hoge boetes gaan leiden

Lid geworden
mrt 6, 2017
Technologie wordt steeds meer onmisbaar. Niet alleen voor jou als privépersoon, maar voor de gehele samenleving. Zichtbaar en onzichtbaar draait de wereld meer en meer op technologie. Die technologische basis zorgt voor nieuwe mogelijkheden, kostenbesparingen en vaak meer leefbaarheid. Dat heeft de wetgever ook in de gaten, vandaar dat de EU de NIS2-richtlijn heeft opgesteld,waarmee Cybersecurity hoog op de agenda moet komen van bedrijven en organisaties. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Beveiliging moet voor elke bedrijf de basis zijn voor de inrichting want je loopt anders een groot risico tegenwoordig. Waar vroeger hacken meer een grap was dat het mogelijk was is het tegenwoordig gewoon een business model van criminelen.

Wat mij dan weer vooral opvalt is dat mensen prive dan weer zo slecht omgaan met hun gegevens met de opmerking ik heb niets te verbergen. Ik snap dat echt niet.

Beveiliging moet voor elke bedrijf de basis zijn voor de inrichting want je loopt anders een groot risico tegenwoordig. Waar vroeger hacken meer een grap was dat het mogelijk was is het tegenwoordig gewoon een business model van criminelen.

Wat mij dan weer vooral opvalt is dat mensen prive dan weer zo slecht omgaan met hun gegevens met de opmerking ik heb niets te verbergen. Ik snap dat echt niet.

Wat natuurlijk ook zo is dat tegenwoordig de cybercriminelen automatische scripts laten lopen die exploits gewoon proberen. Kijk eens op een w3c extended logging van een webserver. Je ziet alles voorbij komen van sql-injecties, Windows en Linux en xss exploits en standaard admin pagina toegang pogingen.

Edit:type correctie

Niet zo verbazingwekkend toch, de meeste zien het niet als een probleem omdat ze al gewend zijn hun hele hebben en houwen en levenswandel op het net te plempen d.m.v. Facebook, Instagram en WhatsApp.
Ze maken simpelweg geen onderscheid meer.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh