‘Chromecast moet plaats maken voor Google TV Streamer; settopbox in plaats van dongle’

Lid geworden
mrt 6, 2017
9to5Google heeft meer informatie te pakken gekregen over de opvolger van Google Chromecast. Zo geeft de website aan dat de compacte dongle voor tv’s wordt vervangen door de Google TV Streamer, een settopbox-achtig apparaat. Er is ook beeldmateriaal van het nieuwe apparaat te zien. Hij wordt dit jaar verwacht, al is het niet duidelijk wanneer precies. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ben benieuwd wat de prijs gaat zijn. Momenteel hebben we aan alledrie de TV's de witte "Chromecast with Google TV" hangen en dat zijn eigenlijk idioot goede dingen voor dat geld. Alle streamingsdiensten draaien vlekkeloos, de wifi-ontvangst is super (een heel stuk beter dan die brakke KPN TV+ kastjes) en met wat kunst-en-vliegwerk kun je er ook Kodi met een cetrale MySql werkend op krijgen. Wat ik dan wél jammer vind, is dat ze er een echt kastje van maken. Het fijne van de huidige "stick" (nou ja, een compact ovalig plat doosje) is dat het probleemloos achter de TV wegvalt.

Ben benieuwd wat de prijs gaat zijn.
Best stevig dus met € 120.- , en daar "krijg" je dan die schreeuwerige reclame interface van Google voor.
Ik heb op mijn tv even gekeken naar Google tv en toen rap een reset gedaan om 'm opnieuw als basis tv in te stellen, ik werd niet echt vrolijk van die visuele kakofonie.
Ondanks het prijskaartje nu dik tevreden met de Apple TV, die kan je van heel basic opbouwen naar wat je zelf hebben wil, zelfs de Apple apps zijn geen verplichting en de bediening is ongekend goed.

Best stevig dus met € 120.- , en daar "krijg" je dan die schreeuwerige reclame interface van Google voor.
Ik heb op mijn tv even gekeken naar Google tv en toen rap een reset gedaan om 'm opnieuw als basis tv in te stellen, ik werd niet echt vrolijk van die visuele kakofonie.
Ondanks het prijskaartje nu dik tevreden met de Apple TV, die kan je van heel basic opbouwen naar wat je zelf hebben wil, zelfs de Apple apps zijn geen verplichting en de bediening is ongekend goed.
Afgezien van wat "adviezen" voor bepaalde films of series, heb ik nul komma nul reclame op mijn "Google Chromecast with TV 4k" (3x). En de bediening is prima via de eigen BT AB. Ik heb toen 3 stuks in de aanbieding gekocht voor 50 euro per stuk. Dat is nog steeds minder dan dan één Apple TV ;)

Afgezien van wat "adviezen" voor bepaalde films of series, heb ik nul komma nul reclame op mijn "Google Chromecast with TV 4k" (3x). En de bediening is prima via de eigen BT AB. Ik heb toen 3 stuks in de aanbieding gekocht voor 50 euro per stuk. Dat is nog steeds minder dan dan één Apple TV ;)
Ik heb zowel tv's met Android TV als een Apple TV en een Chromecast in huis. Ik vind dat ik 'beide werelden' moet ervaren. De Apple heeft mijn voorkeur mede omdat het net wat gelikter werkt dan de producten van Google.

Het Apple prijskaartje was ik natuurlijk zelf al over begonnen met "ondanks het prijskaartje".
En dat je relatief voordelig Google tv's kon kopen is precies het punt.
Google producten en diensten waren altijd spotgoedkoop of "gratis" maar daarnaast was het een algemeen bekend en geaccepteerd feit dat je een deel van de rekening "betaalde" door er genoegen mee te nemen dat Google het niet zo nauw neemt privacy, privé data en dat Google belangen altijd voorop staan bij "aanbevelingen".

En dat alles is al een tijdje aan het veranderen de Google tv (waar het hier om gaat) moet €120.- gaan kosten, Google diensten zijn ook niet meer de voordeligste en de Pixel telefoons vallen ook niet bepaald in de budget klasse.
Google presenteert zich tegenwoordig als een premium bedrijf waarbij zo langzamerhand voor alles ook de hoofdprijs moet worden betaald, maar daarnaast blijft alles qua privacy, privé data en de Google belangen als vanouds.

Ze doen dit best heel knap natuurlijk want hele volksstammen gaan er klakkeloos in mee, maar zelf ben ik dan toch liever onderdeel van het verdienmodel van een bedrijf door op voorhand maar gewoon de hoofdprijs te betalen.

Maar goed, ieder het zijne dus hou ik het er maar op dat het fijn is dat we zoveel keuze hebben. :d

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh