Maar ja je doet er wel 3 generatie mee.. Dus dan is het wel waard.
Heb die strix x670e-f gekocht omdat het de enige bord is dat 2x pcie 5.0 M.2 sloten heeft.. (gaan totaal 4x M.2 ssds op)
De meeste die goedkoper zijn hebben er maar hoogstens 1.
Maar dat model is voor die series borden wel de beste deal. Heb ook naar de B650e-f gekeken, maar ergens lanes voor wegnemen om het elders te gebruiken ben ik niet zo kapot van.
Dus meer lanes is x670e chipset.
Er komt ook waarschijnlijk nog een cpu upgrade op.. Maar dat duurt nog wel even.
Kan de 7800x3d nog altijd in me 2de pc inbouwen.. En als straks de woonkamer pc met de r7 5700x te sloom word de ryzen 7 7700 daar in bouwen en gewoon lekker op eco draaien.
Al me hardware krijgt altijd nog een 2de leven hier of een 3de leven. Als er echt niks meer uit te persen valt... verkopen..
En voor een beetje x670e bord ben je die 280 euro toch wel kwijt.
De meeste deel van de hoge prijs betaal je omdat het een pcie 5.0 moederbord is. En die zijn wat anders opgebouwd om de signaal kwaliteit goed te houden.
Voor de asus ROG crosshair x470 hero wifi, was ik destijds ook die 280 euro voor kwijt.
Een nooit echt spijt van die aankoop gehad.
Alleen jammere eraan was wel die pci-e 2.0 voor de chipset lanes.
Vandaar dat ik die na 4 jaar maar weg heb gedaan, zelf Intel had met coffee lake al pcie 3.0 voor de chipset lanes.
Ik snap dat je als basis gebruiker prima met een B650 bord kan gebruiken.
Maar dan zit je vaak wel tegen storende limitaties aan.. Je krijgt overigens wat je ervoor betaald.
Overigens was het gigabyte b650 bord wat ik eerder had een best prima bord.
Alleen geluid chip had veel beter kunnen zijn... en gaan ze daar juist op besparen..
Ook de naai streek van gigabyte.. Door meerdere nieuwere revisies aan te bieden ineens wel pcie 5.0 voor het bovenste slot m.2 aangeboden, en dan zit je ineens met een oude rev opgescheept.
Ook duurde het best lang voordat het bios op orde was.
Kon hem eigenlijk niet gelijk gebruiken, ding was onstabiel..
Hebben ze de hele bios interface omgegooid.. ect.
Heb dat ding maar weg gedaan. Na 3 jaar is dat bord toch niet meer veel waard. Vandaar eerder verkocht met een klein beetje verlies. Geen spijt van gehad.
Dat krijg je als je alles op minimale budget gaat kopen.