AMD X870-moederborden mogelijk flink duurder, eind september beschikbaar volgens Amazon

Lid geworden
mrt 6, 2017
Amazon Duitsland heeft mogelijk de releasedatum van de moederborden met AMD’s X870-chipset onthuld. Volgens de productpagina’s van de Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 en de witte Ice-editie worden beide modellen verwacht op 30 september. Daarnaast krijgen we ook een indicatie van de kostprijs van de nieuwe generatie AMD-moederborden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Komt USB4 alleen nog in type C beschikbaar? Of komen er ook nog type A varianten van?

Die Gigabyte x870 Aorus Wifi7 lijkt me ook wel wat.... Hij heeft USB4, en 3x PCIe 5.0.
Helaas wel tegen een aardige meerprijs.
Maar ik wacht even wat de overige webshops doen.

Die verwachtingen had ik ook al dat die prijzen voor die nieuwe borden zullen stijgen.. En waarom?
Gewoon omdat de gemiddelde consument dat toch wel betaald.
Het word echt met de dag gekker met prijzen en nieuwe hardware.

Ben blij dat ik voor de x670e borden ben gegaan.. Mis verlopig dan ook niks.

Overigens is dit spelletjes ook met cpus, gpus en monitoren..

Ben blij dat ik voor de x670e borden ben gegaan.. Mis verlopig dan ook niks.

Jouw moederbord was anders ook niet goedkoop. (ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI)

Als ik het prijsverloop daarvan bekijk, is de 870 die ik wil wel een stukje goedkoper...met nieuwere features. Dat was het wachten dan ook wel waard.

Maar als ik dan borden voorbij zie komen van €500+ tot €1200, dan denk ik wel: wie dat koopt, wil gewoon graag van zijn geld af. Voor een gewone consument/gamer die prijs niet waard.

Maar ja je doet er wel 3 generatie mee.. Dus dan is het wel waard.

Heb die strix x670e-f gekocht omdat het de enige bord is dat 2x pcie 5.0 M.2 sloten heeft.. (gaan totaal 4x M.2 ssds op)
De meeste die goedkoper zijn hebben er maar hoogstens 1.
Maar dat model is voor die series borden wel de beste deal. Heb ook naar de B650e-f gekeken, maar ergens lanes voor wegnemen om het elders te gebruiken ben ik niet zo kapot van.
Dus meer lanes is x670e chipset.
Er komt ook waarschijnlijk nog een cpu upgrade op.. Maar dat duurt nog wel even.
Kan de 7800x3d nog altijd in me 2de pc inbouwen.. En als straks de woonkamer pc met de r7 5700x te sloom word de ryzen 7 7700 daar in bouwen en gewoon lekker op eco draaien.
Al me hardware krijgt altijd nog een 2de leven hier of een 3de leven. Als er echt niks meer uit te persen valt... verkopen..

En voor een beetje x670e bord ben je die 280 euro toch wel kwijt.
De meeste deel van de hoge prijs betaal je omdat het een pcie 5.0 moederbord is. En die zijn wat anders opgebouwd om de signaal kwaliteit goed te houden.

Voor de asus ROG crosshair x470 hero wifi, was ik destijds ook die 280 euro voor kwijt.
Een nooit echt spijt van die aankoop gehad.
Alleen jammere eraan was wel die pci-e 2.0 voor de chipset lanes.
Vandaar dat ik die na 4 jaar maar weg heb gedaan, zelf Intel had met coffee lake al pcie 3.0 voor de chipset lanes.

Ik snap dat je als basis gebruiker prima met een B650 bord kan gebruiken.
Maar dan zit je vaak wel tegen storende limitaties aan.. Je krijgt overigens wat je ervoor betaald.

Overigens was het gigabyte b650 bord wat ik eerder had een best prima bord.
Alleen geluid chip had veel beter kunnen zijn... en gaan ze daar juist op besparen..

Ook de naai streek van gigabyte.. Door meerdere nieuwere revisies aan te bieden ineens wel pcie 5.0 voor het bovenste slot m.2 aangeboden, en dan zit je ineens met een oude rev opgescheept.
Ook duurde het best lang voordat het bios op orde was.
Kon hem eigenlijk niet gelijk gebruiken, ding was onstabiel..
Hebben ze de hele bios interface omgegooid.. ect.
Heb dat ding maar weg gedaan. Na 3 jaar is dat bord toch niet meer veel waard. Vandaar eerder verkocht met een klein beetje verlies. Geen spijt van gehad.
Dat krijg je als je alles op minimale budget gaat kopen.

Laatst bewerkt:
Dat is een X870 bord, niet een X870e bord. Voor een x870E bord had ik de prijs ook goed gevonden.

Je krijgt op een x870 non E bord duidelijk minder features. Voor dat geld vind ik het als nog te duur.

Het MSI x670e bord heb ik voor 279 euro.. (en dat bord heeft meer features dan dit x870 non e bord.

Zoals?

Dit nieuwsbericht gaat toch ook over de 870?
Voor mij heeft de 870e 0,0 toegevoegde waarde

Jouw msi bord heeft 1x PCIe 5 nvme?
Die 870 non e heeft er 3, en 1x pcie4 nvme's

Verder heeft die 870 non e USB 4,
PCIe 5, 4 en 3 sloten als het goed is...Maar voor dat die bij mij gevuld is met een dikke videokaart, is een high end AMD kaart voor €150 te krijgen tweedehands.

Verder zie ik niet waar je 670e beter in zou zijn.

En ik ga toch voor een Ryzen 9600/9700(X). Geen oude meuk erop.

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh