Gerucht: PS5 Pro zou mogelijk moeite hebben om GTA 6 op 60 fps te draaien

Lid geworden
mrt 6, 2017
Sinds begin deze week weten we meer over de PlayStation 5 Pro. We weten dat hij een krachtige GPU en een eigen upscaler aan boord heeft. Daarnaast weten we dat hij voor een niet gering bedrag van 799 euro verkocht zal worden. Als je natuurlijk eigenaar bent van zo’n gloednieuwe PS5 Pro, wil je daar uiteraard het maximale uithalen. Je zou dan ook mogen verwachten dat je GTA 6, een van de grootste spellen die binnenkort uitkomt, wel op 60 frames per seconde zou kunnen draaien op je supersonische PlayStation 5. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik zou terughoudend zijn met de "blinde" aanschaf van deze console, het klinkt allemaal een beetje het zelfde als PS4 Pro maar dan met een veel forser prijsverschil.
De 4 Pro was ook niet meer dan een overclocked PS4 die met grote verhalen over 4K, 60 fps en meer grafische pracht werd gelanceerd, iets waar de PS4 chip totaal niet toe in staat was.
Het enige waar de 4Pro echt in uitblonk was een veel hogere geluidsproductie omdat de console de overclock qua koeler en airflow amper aankon.
Als ik naar het ontwerp van de PS5 kijk denk ik niet direct aan airflow en het lijkt er dus op dat de geschiedenis zich gaat herhalen.

Hoewel ik niet graag een kans ongelegen laat om de ''pro'' te bashen is 60fps wel een heel karig middel om de kwaliteit van een spel te omschrijven. Draait dit namelijk om een framerate die gelijk staat aan een Vsync framerate? Draait dit om de 0,1% framedips die zelfs een 4090 nog kan hebben als een spel maar slecht genoeg geoptimaliseerd is? Om nog niet te beginnen over resolutie (Full HD? 4K? 8K?) en mogelijke individuele instellingen (raytracing, anti-alias, draw distance.) Het is geen goed teken, maar niet perse het einde van de wereld.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh