Oppo Reno12 F. De beste instapper van Oppo

Lid geworden
mrt 6, 2017
Ben je op zoek naar een nieuwe telefoon met een goed uithoudingsvermogen? Dan is de Reno12 F die we in deze review bespreken een interessante keuze. Voor 239 euro is hij de jouwe; voor dat geld krijg je een telefoon met 8 GB werkgeheugen, 256 GB opslagruimte en een vlotte en moderne MediaTek-processor. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Best een leuk telefoontje voor dat geld, zeker omdat er ook een AMOLED display gebruikt is. Jammer dat de SoC niet wat sneller is, want ik ben toch wel erg gehecht aan het "snappy" gevoel van mijn Poco X3 Pro.
En weer bedankt voor de review, Frank!

Er komt binnenkort nog een hele leuke telefoon voor dit prijsniveau aan. Ik denk serieus dat die volgende een telefoon is, die jij heel leuk gaat vinden.

Nou, dat was dus de goden verzoeken. Vandaag donderde mijn Poco X3 Pro bijna een hele verdieping de trap af, om op de voorlaatste trede volledig plat (dus met het hele oppervlakte) met de schermkant op de trede terecht te komen. Het hele scherm in gruzelementen... Ik vond deze Reno 12 F erg leuk voor dit geld dus die heb ik besteld.

Nou, dat was dus de goden verzoeken. Vandaag donderde mijn Poco X3 Pro bijna een hele verdieping de trap af, om op de voorlaatste trede volledig plat (dus met het hele oppervlakte) met de schermkant op de trede terecht te komen. Het hele scherm in gruzelementen... Ik vond deze Reno 12 F erg leuk voor dit geld dus die heb ik besteld.
Wat jammer. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met het nieuwe toestel.

Even een snelle update met wat aanvullingen op de review.

Pro's:
  1. De accu gaat bij mijn gebruik waarschijnlijk een dag of drie mee.
  2. Rondom het telefooneiland zit een RGB-ring die kan oplichten tijdens opladen, binnenkomende berichten e.d.
  3. De schermhelderheid is schitterend.
  4. De speakers zijn stereo, in horizontale stand, en gaan behoorlijk hard en best goed.... tot 100%. Want Oppo zegt een zogenaamde "300% volume"-stand te hebben maar dat lijkt gewoon een trucje waar met een compressor het hele frequentiespectrum tot max opgepompt wordt en levert een pijnlijk scherp geluid op waar alle, toch al zwakke, lage tonen weggedrukt worden in een brei van geluid. Gewoon niet harder dan 100% zetten dus.
  5. BT 5.3 met o.a. aptX, LDAC en AAC
  6. Standaard zit er een screenprotector op het scherm.
  7. NFC werkt prima.
  8. Het RAM kan virtueel uitgebreid worden tot 8GB extra, als de interne opslag voldoende ruimte heeft. Vergelijkbaar met de swap file van bv. Windows. Het kan er voor zorgen dat bepaalde zeer hongerige apps alsnog kunnen draaien, maar het zal met een performance-impact gepaard gaan.
  9. De camera-software heeft enkele handige AI-functies.
  10. Je kunt de batterijlevensduur verlengen door in te stellen dat je niet meer dan 80% kunt opladen.
  11. De grijze versie is nog goedkoper: 209 euro.

Cons:
  1. Mijn 4,5 jaar oude X3 Pro voelde ietwat snappier, vooral bij scrollen door lange lijsten.
  2. Er zit geen 3.5 mm aansluiting op. En geen IR. En geen FM-radio. Ofwel: weinig legacy-connectie.
  3. De snellaadprotocollen vallen wat tegen: alleen Oppo's eigen protocol SuperVOOC en PD. Helaas geen QC.
  4. Veel bloatware en games, die gelukkig grotendeels te deïnstalleren zijn.
  5. Unlock met gezichtsherkenning is makkelijk voor de gek te houden met een foto.
  6. Geen Wifi 6.

Al met al ben ik erg blij met deze telefoon. Voor 209 euro heb je een toestal waar alles op zit wat je redelijkerwijs ooit nodig zult hebben. Er zullen altijd mensen zijn die méér snelheid willen, méér opslag en méér megapixels op de camera, maar daar betaal je dan ook voor.

Wat is de max sdkaart die erin kan?

Bij de buren zie ik in de specs dat hij 4K kan opnemen. Klopt dit? Ik vind er hier niks over terug.

Op mijn toestel (de 4G) kom ik niet verder dan 1080p@30fps

Ik zie het al... Ik had de niet F versie geselecteerd. Mijn fout. Die heeft ook andere specs. Daardoor ook iets duurder.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh