Acer Swift 14 AI Review. Deze Office-laptop met Snapdragon Plus kan ruim twee werkdagen zonder stopcontact

Lid geworden
mrt 6, 2017
Soms kan het snel gaan. Vandaag hebben we de Swift 14 AI voor ons staan, een laptop die is uitgerust met de Qualcomm Snapdragon Plus-processor die Qualcomm op de IFA aan ons toonde. Deze nieuwe chip wordt onder de Snapdragon Elite gepositioneerd. Dat is de chip die we de afgelopen periode in verschillende laptops op deze site voorbij hebben zien komen. Behalve dat Qualcomm een relatieve nieuwkomer is in deze markt, wijkt de basistechniek van deze laptops af van die van de laptops met de bekende AMD- en Intel-chips. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik ben wel heel benieuwd wat het percentage Qualcomm laptops is die er verkocht worden. Dit ten opzichte van AMD/Intel. Langzamerhand kom je de Qualcomm steeds vaker tegen. En wie boet daar het meeste voor: AMD of Intel?

Ik hoorde van een grote fabrikant dat het ongeveer 20 procent van de omzet is. Overigens is dat natuurlijk ook deels te danken aan de relatief hoge prijs van de Qualcomm Snapdragon-gebaseerde modellen.

Laatst bewerkt:
Dank voor de review, Frank. Je hebt min of meer dezelfde conclusies die je ook in reviews van andere publicaties tegenkomt: leuk voor Office en browser en gaat erg lang mee op een volle accu.

Dank voor de review, Frank. Je hebt min of meer dezelfde conclusies die je ook in reviews van andere publicaties tegenkomt: leuk voor Office en browser en gaat erg lang mee op een volle accu.
Deze biedt alleen wel een uur of tien meer dan de concurrentie;-) Klopt. ik ben er eentje nu zelf aan het gebruiken. In het kader van eat your own dogfood. Je loopt soms tegen hele stomme problemen aan. Apps waarvan je denkt: dat moet toch geen probleem zijn; werken simpelweg niet.

Ik hoorde van een grote fabrikant dat het ongeveer 20 procent van de omzet is. Overigens is dat natuurlijk ook deels te danken aan de relatief hoge prijs van de Qualcomm Snapdragon-gebaseerde modellen.
Dat is wel heel veel op korte tijd, gezien het grote verkoopsvolume van hun mobiele chipsets.
Post automatically merged:

Deze biedt alleen wel een uur of tien meer dan de concurrentie;-) Klopt. ik ben er eentje nu zelf aan het gebruiken. In het kader van eat your own dogfood. Je loopt soms tegen hele stomme problemen aan. Apps waarvan je denkt: dat moet toch geen probleem zijn; werken simpelweg niet.
Apple en vooral Qualcomm zorgen er wel voor dat Intel en AMD terug wakker worden. We zien nu ook x86 laptops met veel betere batterijduur verschijnen.
Doet me denken aan de periode dat AMD de multi-core race startte toen 4 cores zowat de max was omdat Intel geen moeite deed.

Lang leve de concurrentie !

Dat is wel heel veel op korte tijd, gezien het grote verkoopsvolume van hun mobiele chipsets.
Post automatically merged:

Apple en vooral Qualcomm zorgen er wel voor dat Intel en AMD terug wakker worden. We zien nu ook x86 laptops met veel betere batterijduur verschijnen.
Doet me denken aan de periode dat AMD de multi-core race startte toen 4 cores zowat de max was omdat Intel geen moeite deed.

Lang leve de concurrentie !
Het maakt mijn werk eerlijk gezegd ook leuker;-)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh