MSI en Gamers Nexus onderzoeken doorgebrande AMD Ryzen 7 9800X3D

Lid geworden
mrt 6, 2017
Afgelopen week zijn er twee meldingen opgedoken van gebruikers wiens AMD Ryzen 7 9800X3D-processor is doorgebrand. Beide chips waren in een X870 Tomahawk-moederbord van MSI geplaatst. Laatstgenoemde heeft inmiddels bevestigd dat er een onderzoek loopt naar de oorzaak. Het is niet duidelijk of de schuld bij de eindgebruikers ligt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Een 21 minuten video is redelijk kort voor Gamers Nexus, ik vind ze meestal veel te langdradig en alles word ook 3x herhaald voor het overgedramatiseerde effect, ik zit ze ook meestal niet uit.

Ik kan me voorstellen dat die notch kapot gaat onder de hefboomkracht die erop komt door verkeerde montage, waarbij de CPU "print" de notch naar beneden heeft gedrukt en afgevreten/beschadigd.
Persoonlijk denk ik dat het verkeerde (lompe) montage is geweest van de CPU, en dat de schuld ligt bij de gebruikers zelf.

Het lijkt dus op een gevalletje CPU laten draaien zonder koelpasta. Dure manier om op Reddit een paar dagen aandacht te krijgen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh