Asus Vivobook S 14 S5406SA Review. Een bijna perfecte balans voor een meeneemlaptop

Lid geworden
mrt 6, 2017
De Vivobook S 14 S5406SA is de derde 14-inchlaptop van Asus met de nieuwe Intel Lunar Lake-processor aan boord die we op de testbank leggen. De uitvoering die wij hebben getest, kost 1.499 euro en heeft veel in zijn mars. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Misschien ben ik te kritisch, maar ik vind het gewicht van 1,3kg eigenlijk te veel voor een meeneem laptop (en eigenlijk is het scherm dan ook te groot).
Daarnaast zou ik zelf nooit een laptop kopen met vast gesoldeerd geheugen, tenzij het extern uit te breiden is ondanks dat. Zelfs als ik daardoor een generatie zou moeten skippen, dan is het maar zo.

Misschien ben ik te kritisch, maar ik vind het gewicht van 1,3kg eigenlijk te veel voor een meeneem laptop (en eigenlijk is het scherm dan ook te groot).
Daarnaast zou ik zelf nooit een laptop kopen met vast gesoldeerd geheugen, tenzij het extern uit te breiden is ondanks dat. Zelfs als ik daardoor een generatie zou moeten skippen, dan is het maar zo.
Natuurlijk kan het vast wat lichter, maar persoonlijk vind ik dit wel een redelijk en prettig gewicht. Waait ie niet van je tafeltje af als je met een cocktail op het strand aan het werk bent of zoiets. Maar meer serieus. Ik gok dat dit deels ook te maken zal hebben met de genoemde (licht)metalen body, dus dat is echt een keuze die je moet maken natuurlijk.
Vastgesoldeerde key-components daar houdt ik absoluut ook niet van.

Ik zie eerder voor een max 12” laptop gaan. Dat drukt het gewicht ook. Maar smaken verschillen.

Ik zie eerder voor een max 12” laptop gaan. Dat drukt het gewicht ook. Maar smaken verschillen.
Maar natuurlijk begrijp ik het dat je als serieuze 'road warrior' die regelmatig wat aantekeningen en andere eenvoudige taken onderweg wil kunnen uitvoeren neigt voor een ultraportable oplossing te gaan. Echter zo'n scherm is, uit persoonlijke ervaring, behoorlijk klein om serieus en veel werk op te doen en voor een iets meeer doorsnee gebruiker als ik zelf acht ik 14 inch daarom als een beduidend betere balans tussen draagbaarheid en gebruiksgemak.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh