RTX 5090-kaarten lijken het loodje te leggen na driver-update van Nvidia

Lid geworden
mrt 6, 2017
Ben je de trotse bezitter van een fonkelnieuwe RTX 5090-videokaart? Update je driver dan even niet! De nieuwste driver-update van Nvidia blijkt voor ernstige problemen te zorgen, waarbij sommige gebruikers melden dat hun kaart volledig is overleden. De problemen komen zowel voor bij RTX 5080 als RTX 5090-kaarten. Zelfs de Founder’s Edition en partnerkaarten, waaronder de China-only RTX 5090D, blijken getroffen. De oorzaak ligt vermoedelijk bij de nieuwste drivers die Nvidia een paar dagen geleden heeft uitgebracht, met ondersteuning voor DLSS 4. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Lekker bezig daar bij Nvidia!

En dit is nou exact de reden waarom ik nooit direct een nieuwe videokaart (of andere componenten) haal als die net uit is. Eerst moeten alle "kinderziekten" er uit.

En dit is nou exact de reden waarom ik nooit direct een nieuwe videokaart (of andere componenten) haal als die net uit is. Eerst moeten alle "kinderziekten" er uit.

Dat is voor mij de exacte reden waarom ik nooit een super high-end videokaart van nvidia zou kopen.
Omdat daar altijd iets mis mee is achteraf en je weet zelf al als gebruiker dat je teveel hebt betaald voor dat product.
En ze sneuvelen achteraf als bosjes. ( zie het 12vHPR connector probleem)

Dat is voor mij de exacte reden waarom ik nooit een super high-end videokaart van nvidia zou kopen.
Omdat daar altijd iets mis mee is achteraf en je weet zelf al als gebruiker dat je teveel hebt betaald voor dat product.
En ze sneuvelen achteraf als bosjes. ( zie het 12vHPR connector probleem)
Het 12vHPR connector probleem is meer een gebruikersprobleem als ik het goed begrepen heb.
Als de connector goed aangesloten is, is er geen probleem. De connector was gewoon niet "fool proof" genoeg ontworpen waardoor die makkelijk "niet goed" aangesloten kon worden. Iets met contactweerstand.

Eerst maar eens afwachten wat er exact aan de hand is met de 5090 voordat we gaan roepen dat er altijd iets mis is met super high-end kaarten. Zelf heb ik in ieder geval nog nooit problemen met high-end kaarten gehad. En mocht er toch iets kapot gaan, dan heb je altijd nog garantie.

Laatst bewerkt:
We kunnen natuurlijk een hele discussie gaan starten bij wie de fout ligt bij de connector.
Het lag wel degelijk aan het ontwerp van het ding.. Van daar die nieuwe 2x6 12v nieuwe connector die is aangepast.
En ik denk dat ondanks dat die wel goed erin is gestoken je nog steeds een verbrande connector eraan over zou kunnen houden.

We kunnen natuurlijk een hele discussie gaan starten bij wie de fout ligt bij de connector.
Het lag wel degelijk aan het ontwerp van het ding.. Van daar die nieuwe 2x6 12v nieuwe connector die is aangepast.
En ik denk dat ondanks dat die wel goed erin is gestoken je nog steeds een verbrande connector eraan over zou kunnen houden.
Een nieuwe discussie starten lijkt mij ook niet nodig, we hebben beide vast al genoeg discussie's hierover gezien/gelezen.

Dat bij een goede aansluiting de connector alsnog verbrand, ben ik nog nergens tegen gekomen. Heb je daar wat meer info over?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh