Redditor meldt Nvidia RTX 5090 FE met gesmolten stroomconnector

Lid geworden
mrt 6, 2017
Redditgebruiker Ivan6953 heeft foto's gedeeld van een RTX 5090 Founders Edition waarvan de 12V-2x6-connector is beschadigd geraakt. Ook connector langs de kant van de voeding is deels gesmolten. De Redditor beweert een custom kabel te hebben gebruikt, al is het niet duidelijk of die iets heeft te maken met het defect. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het lijkt mij in dit geval aan de custom kabel van de gebruiker te liggen gezien de connector van de voeding ook deels gesmolten is. Dat deze kabel bij zijn 4090 geen problemen gaf kan ook goed kloppen want bij de 4090 gaat er net iets minder vermogen door die kabel heen dan bij de 5090 (450W vs 575W)

Ik ben benieuwd wat Der8auer zijn bevindingen zijn.

Ik denk dat die pinnen waar de hoge stroom door heen gaat gewoon stukje dikker moeten worden gemaakt.
Dezelfde effect door veel hoge stroom door een dun draadje te doen.. Dan word het net een gloei draadje..

Je ziet bij al die connectoren dat alleen de 12 volt zijde beschadigd is geraakt en niet waar de aarde zit.

Niet alleen de connectoren zijn gesmolten, maar bij de hele kabel tussen die 2 connectoren is de isolatie gemolten.

Der8auer heeft het probleem ook kunnen reproduceren, bij hem werden er 2 12V kabels buitensporig warm.
Stroom gaat dus niet goed verdeeld door alle 12V kabels heen.

Buiten dat ze niet beschikbaar zijn, mogen ze ook eers dit probleem aanpakken voordat er een 5090 hier in huis komt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh