Talon software belooft alle bloatware uit Windows 11 te halen met slechts een paar kliks

Lid geworden
mrt 6, 2017
Met het aankomende einde van ondersteuning voor Windows 10 zullen veel mensen in de maanden daarvoor (en na) de overstap moeten maken naar Windows 11. Het nieuwste besturingssysteem van Microsoft heeft tot nu toe nog niet zo veel marktaandeel weten te veroveren, mede door de bloatware die standaard met het besturingssysteem meekomt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Om dan er achter te komen dat als je, je Apple airpods wil gebruiken in Linux, je eerst allerlei codes moet intikken alsof het nog MS/dos is. :rofl:

Om dan er achter te komen dat als je, je Apple airpods wil gebruiken in Linux, je eerst allerlei codes moet intikken alsof het nog MS/dos is. :rofl:
Dan toch maar een Mac Mini overwegen om er achter te komen dat Mac OS een soort van Linux is dat je altijd al had willen hebben. :d

Dan toch maar een Mac Mini overwegen om er achter te komen dat Mac OS een soort van Linux is dat je altijd al had willen hebben. :d
Het maakt mij geen biet uit voormijn part is het Android, Unix, CP/m of OS2. Ieder zijn hobby, ik heb alleen geen zin meer in om steeds te moeten uitzoeken naar een oplossing. Maar dit is dus ook steeds het terug komende probleem met heel die Linux, denk je dat je een goede vervanger voor Windows hebt geïnstalleerd bij opa en oma. Bellen ze je steeds op omdat Linux weer niet de nieuwe printer herkent of de externe harddisk is “ not mounted”. :cry:
Dan kan inderdaad de Macbook of een €10,- Windows licentie via Marktplaats de uitkomst zijn.

Het maakt mij geen biet uit voormijn part is het Android, Unix, CP/m of OS2. Ieder zijn hobby, ik heb alleen geen zin meer in om steeds te moeten uitzoeken naar een oplossing. Maar dit is dus ook steeds het terug komende probleem met heel die Linux, denk je dat je een goede vervanger voor Windows hebt geïnstalleerd bij opa en oma. Bellen ze je steeds op omdat Linux weer niet de nieuwe printer herkent of de externe harddisk is “ not mounted”. :cry:
Dan kan inderdaad de Macbook of een €10,- Windows licentie via Marktplaats de uitkomst zijn.
Linux is een leuk hobbyproject voor liefhebbers maar niet geschikt als daily driver voor leken mede door het gebrek aan ondersteuning door derden.
De Mac Mini instapper is op dit moment één van de beste deals in de markt en de ondersteuning is top, je bouwt voor rond de €680.- geen betere Windows pc.
Als je een €10.- Windows licentie overweegt denk dan ook aan 10 Enterprise 2019, dan kan je toch weer 4 jaar vooruit zonder veel gedoe.

Dat heb ik ook.. Oplossing zoeken voor een probleem wat je zelf niet gemaakt hebt.

Ik heb nog nooit een probleem gehad na installatie van de printer dat de printer niet meer vindbaar was. Scannen gaat bij mij via Vuescan....werkt zeer fijn.

Externe HDD's mounten weet ik niet. Maar voor alles behalve de boot drive, dus interne SATA als NVME drives moet ik een admin password ingeven, waarna ze gemount worden.
Ik weet dat het ook automatisch gemount kan worden met boot van Linux, maar vind het voor de veiligheid wel beter om het achter een password te zetten.
Eens in de zoveel tijd kopieer/plak ik zelf de files uit de persoonlijke mappen op de boot drive naar een drive die ik handmatig Mount.

Het is me in Windows ooit per ongeluk wel eens overkomen dat ik mappen van een verkeerde drive had weg geknikkerd... En als dat dan de bijgewerkte files zijn, ben je niet amused.

Ik heb nog nooit een probleem gehad na installatie van de printer dat de printer niet meer vindbaar was. Scannen gaat bij mij via Vuescan....werkt zeer fijn.

Externe HDD's mounten weet ik niet. Maar voor alles behalve de boot drive, dus interne SATA als NVME drives moet ik een admin password ingeven, waarna ze gemount worden.
Ik weet dat het ook automatisch gemount kan worden met boot van Linux, maar vind het voor de veiligheid wel beter om het achter een password te zetten.
Eens in de zoveel tijd kopieer/plak ik zelf de files uit de persoonlijke mappen op de boot drive naar een drive die ik handmatig Mount.

Het is me in Windows ooit per ongeluk wel eens overkomen dat ik mappen van een verkeerde drive had weg geknikkerd... En als dat dan de bijgewerkte files zijn, ben je niet amused.
Ok dan geef ik jouw de volgende opdracht mee, koppel de Apple airpods aan Linux, zonder gebruik te maken van allerlei codes , we zitten nl niet meer in het MS/dos tijdperk! De BT werkt, nu nog de Airbuds zien te koppelen Gewoon op de gebruiks vriendelijke manier zoals in Windows en IOS. Waarschijnlijk is het zelfde ook geldig voor Android en Google Chrome maar de bekende Linux versies…..
:wut:

Laatst bewerkt:
Ok dan geef ik jouw de volgende opdracht mee, koppel de Apple airpods aan Linux, zonder gebruik te maken van allerlei codes , we zitten nl niet meer in het MS/dos tijdperk! De BT werkt, nu nog de Airbuds zien te koppelen Gewoon op de gebruiks vriendelijke manier zoals in Windows en IOS. Waarschijnlijk is het zelfde ook geldig voor Android en Google Chrome maar de bekende Linux versies…..
:wut:

"Allerlei codes."

Het is een paar regels tekst kopiëren/plakken in de terminal.
Als je kunt kopieeren en plakken in Word, dan kun je dat ook in de terminal. Een Google opdracht "AirPods Linux" heeft het verlossende antwoord..

Men kan wel denigrerend doen over een MSDOS tijdperk, maar het werkt gewoon.
En anders moet je bij Apple aankloppen en zorgen voor Linux Support...
Met hun ecosysteem waar ze niet buiten nadenken....

Mijn JBL Live 770NC werkt ook meteen na verbinden met Bluetooth. Daar is geen regel code voor nodig in de terminal.

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh