ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 krijgt hogere TGP van 450W via BIOS-update

Lid geworden
mrt 6, 2017
ASUS heeft een nieuwe BIOS-update uitgebracht voor de ROG Astral-versie van de GeForce RTX 5080, waarmee het Total Graphics Power (TGP) is verhoogd naar 450 watt — een stijging van 90W ten opzichte van het basismodel. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
En daarmee wordt de kaart ook steeds hoger zie ik, zelf heb ik tegenwoordig meer interesse in pc’s die in de “behuizing” van deze kaart passen.

Dit is een bios update, daar wordt de kaart toch niet hoger van?
De kaart krijgt een hoger verbruik d.m.v. een bios update en daar was de koeler al op berekend anders doen ze het niet.
Als liefhebber van ITX builds vind ik prestatiewinst door een steeds maar hoger verbruik met bijbehorende (grote) koelers i.p.v. innovatie geen positieve ontwikkeling.

De kaart krijgt een hoger verbruik d.m.v. een bios update en daar was de koeler al op berekend anders doen ze het niet.
Als liefhebber van ITX builds vind ik prestatiewinst door een steeds maar hoger verbruik met bijbehorende (grote) koelers i.p.v. innovatie geen positieve ontwikkeling.
mee eens.
De kaarten worden steeds kleiner maar de koelers zijn inmiddels bijna net zo groot als mijn complete ITX case....

Nou, koelers voor GPU's worden nooit zo ontworpen dat ze het maar net aankunnen. Daar zit altijd een ruime marge op. Ik denk daarom niet dat ze bij het ontwerp er vanuit gaan dat de kaart in de toekomst wel eens meer zou kunnen gaan verbruiken.

En mocht je de kaart inc. koeler echt te groot vinden, dan kun je nog altijd op waterkoeling overstappen.

Nou, koelers voor GPU's worden nooit zo ontworpen dat ze het maar net aankunnen. Daar zit altijd een ruime marge op. Ik denk daarom niet dat ze bij het ontwerp er vanuit gaan dat de kaart in de toekomst wel eens meer zou kunnen gaan verbruiken.
Dat zeg ik dus, als iets een ingecalculeerde overcapaciteit heeft (en dat heeft bijna alles) is het correct Nederlands om te stellen dat het er op berekend is.

En mocht je de kaart inc. koeler echt te groot vinden, dan kun je nog altijd op waterkoeling overstappen.
Voor een beetje kaar heb je toch al snel een 240 radiator nodig, + fans is dat alsnog een forse koeler je verplaatst het alleen van de kaart naar een andere locatie in de behuizing.
Mijn idee bij ITX bouwen is dat je het totale inbouwvolume zo laag mogelijk houdt want des te compacter kan de behuizing dan zijn.

Voor een beetje kaar heb je toch al snel een 240 radiator nodig, + fans is dat alsnog een forse koeler je verplaatst het alleen van de kaart naar een andere locatie in de behuizing.
Mijn idee bij ITX bouwen is dat je het totale inbouwvolume zo laag mogelijk houdt want des te compacter kan de behuizing dan zijn.
Ik weet niet hoe klein jouw ITX case moet zijn maar in mijn FormD T1 , die toch echt wel klein is, kan je weldegelijk een mid-end systeem + custom loop met 240 radiator kwijt.
Een highend systeem met 5090 krijg je dan weer niet gekoeld met een 240 rad, dan zal je met een extern rad moeten werken.

Ik weet niet hoe klein jouw ITX case moet zijn maar in mijn FormD T1 , die toch echt wel klein is, kan je weldegelijk een mid-end systeem + custom loop met 240 radiator kwijt.
Een highend systeem met 5090 krijg je dan weer niet gekoeld met een 240 rad, dan zal je met een extern rad moeten werken.
Da's een mooi kastje en en praktisch ingedeeld ook, mijn huidige behuizing heb ik meer gekozen voor het mooi (persoonlijk natuurlijk) dan praktisch.
Het is de Jonsplus BO 100 met "ruimte" voor een 2 slots GPU van goed 20cm en één 120mm radiator voor de CPU, het ging dus om de looks.
Desktop heeft ook geen prioriteit want ik heb in december de opvolger al gekocht en compacter dan een Mac Mini M4 wordt het niet.

Aangezien ik gamen op kleine schermen niet zo boeiend meer vind moet het volgende project in het tv meubel komen dus de belangrijkste wensen zijn zo compact als maar kan en stil.
Het systeem moet SteamOS gaan draaien want ik zie Valve op korte termijn nog niet met een console komen anders was zelfbouw niet eens nodig.
De kwaliteit van games zijn voor mij belangrijker dan de grafische kwaliteiten dus de top hoeft niet, ik vermaak me nu ook uitstekend met een Xbox Series X.

En ja mij is bekend dat er zoiets als een Steam Deck bestaat maar de resolutie die een handheld op een tv kan draaien is net wat te laag voor een 85 inch scherm. ;)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh