AMD RX 6500 duikt op: budgetkaart als antwoord op GPU-tekorten?

Lid geworden
mrt 6, 2017
De Chinese videokaartfabrikant Zephyr is opgedoken met een opmerkelijke verrassing: de AMD Radeon RX 6500, een GPU die tot nu toe nergens officieel door AMD is aangekondigd. De kaart lijkt een budgetgerichte variant van de RX 6500 XT uit 2022, gebaseerd op dezelfde Navi 24 GPU. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik denk niet persee dat de RX 6500 een antwoord is op de GPU tekorten, als je op zoek bent naar meer prestaties.

Ik denk niet persee dat de RX 6500 een antwoord is op de GPU tekorten, als je op zoek bent naar meer prestaties.
Enige toepassing die ik zie is voor multimedia en office gebruik indien je een CPU zonder igpu hebt of wanneer de igpu zo oud/slecht is dat hij bv. geen 4k en of HDR support.
Maar dan volstaat een 6400 ook.
Vermoed dat Zephyr voor een heel mooi prijsje een hele lading 6500M chips heeft aangeschaft en daar nog wat op wil verdienen.
Indien de prijs op 6400 niveau ligt gaat dat wel lukken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh