Apacer komt met veiligheidsriemen voor geheugenmodules

Lid geworden
mrt 6, 2017
Tom’s Hardware heeft een opvallende productaankondiging van Apacer gespot, die door de mazen van het net is geglipt. Het bedrijf heeft namelijk eind vorige maand veiligheidsriemen voor geheugenmodules onthuld. Hiermee moet het loskomen van het geheugen door middel van vibraties worden voorkomen. Dit moet goed van pas komen bij transport of andere trilgevoelige toepassingen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik sleepte vroeger mijn PC bijna wekelijks mee naar allerhande LAN-party's, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een DIMM uit een slot schiet. Dit dingen zitten echt wel goed vast. Lijkt mij dus een oplossing voor een niet-bestaand probleem :)
Ik had ook zo'n gevoel van is dit nu een oplossing voor een probleem wat er totaal niet is. Als je het geheugen vast klikt in je moederbord krijg je ze er echt met geen mogelijkheid uit volgens mij. Ik denk dat je eerder iets zal breken voordat ze eruit komen.

Ik trek er altijd een 5 tons sjorband omheen om ze vast te zetten...

Of is dit niet normaal? :stupid:

Ik zie, zoals de rest, ook niet direct het bijbehorende probleem. Wellicht hebben ze dit bedacht voor een specifiek scenario bij een project-klant (defensie, boorplatform, windmolen) en gedacht "Dit is cool en uniek, laten we het gewoon conmercieel uitbrengen en aandacht vangen"
Post automatically merged:

For the record trouwens, ik ben zelf nog nooit zoiets tegengekomen, ook niet in industrieele PC's en op standplaatsen daarvan, maar soms hebben klanten echt extreme eisen en wil je dan overtuigen moet je soms eigenaardige oplossingen bedenken. Ben zelf ook met zoiets bezig (ander soort electronica overigens)

Nou, in het verleden heb ik best wel wat pc-vergelijkingstests gedaan. Je wil niet weten welke belachelijke schades wij in die tijd hebben gezien. Koelers die compleet van de socket afgekomen waren, videokaarten die verminkt in de kast lagen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh