Asus ROG Falchion RX Low Profile Review. Comfortabel keyboard dat geschikt is voor werk en gaming

Lid geworden
mrt 6, 2017
Asus heeft een flink programma ROG-producten opgebouwd, van moederborden tot notebooks en randapparatuur. De namen zijn soms behoorlijk fantasievol. Een voorbeeld daarvan is de ROG Falchion RX Low Profile, een toetsenbord dat voor zo’n 180 euro wordt verkocht. Of het deze pittige prijs waard is, lees je in dit artikel.
Het keyboard wordt zeer compleet geleverd. Als je het uit de verpakking haalt, zit het in een beschermende sleeve. Onder het keyboard vind je een plastic cover om je luxe aanschaf nog beter te beschermen als je hem meeneemt. Een velletje stickers, een 1,8 meter lange USB-A-naar-C-kabel en een een verloopje van A naar C vinden we ook nog in de doos. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Mooi om te zien dat er ook nog low-profile mech keyboards gemaakt worden. Voor mijn polsen is low-profile een must, maar dat zie je helaas weinig bij mech keyboards. Zelf gebruik ik al sinds de nodige jaren een Sharkoon PureWriter (red) in gewone uitvoering voor thuis en een TKL voor in mijn werktas. Niet kapot te krijgen, deze bordjes. Helaas niet draadloos, maar wél hardware profiles, RGB switches en een lekker lager prijs van om en nabij de 60-70 euro, en op Black Friday soms nog wat lager.

Hebben jullie een advies voor 1 tot 3 goede betaalbare toetsenborden, MET numeriek gedeelte, en met fysieke volumeknop? Dus geen volumeregeling via een FN toets o.i.d.. Ik wil binnenkort een 2e HTPC in huis halen en heb al een 3 tal systemen als kandidaat op het oog. Mag mechanisch zijn, maar zal voor de prijs wel slecht haalbaar zijn. Een "bijna mechanische ervaring" is ook voldoende. Toetsenbord moet bovendien draadloos zijn

Prijs toetsenbord tot ongeveer 100 euro

Laatst bewerkt:
Hebben jullie een advies voor 1 tot 3 goede betaalbare toetsenborden, MET numeriek gedeelte, en met fysieke volumeknop? Dus geen volumeregeling via een FN toets o.i.d.. Ik wil binnenkort een 2e HTPC in huis halen en heb al een 3 tal systemen als kandidaat op het oog. Mag mechanisch zijn, maar zal voor de prijs wel slecht haalbaar zijn. Een "bijna mechanische ervaring" is ook voldoende.

Prijs toetsenbord tot ongeveer 100 euro
Ik denk direct aan de Corsair K70 Core. Je kunt ook naar de K55 kijken en via iCue toetsen anders instellen.

Laatst bewerkt:
Ik denk direct aan de Corsair K70 Core. Je kunt ook naar de K55 kijken en via iCue toetsen anders instellen.

aii, ik was vergeten te vermelden dat hij ook draadloos moet zijn...wel zo handig bij HTPC. En dingen moeten ook niet via software gaan ivm Linux op de HTPC. RGB liever ook niet ivm accu/batterijverbruik.

aii, ik was vergeten te vermelden dat hij ook draadloos moet zijn...wel zo handig bij HTPC. En dingen moeten ook niet via software gaan ivm Linux op de HTPC. RGB liever ook niet ivm accu/batterijverbruik.
Nee, ik heb geen goede draadloze optie beschikbaar. Mocht je iets zien dan kan ik wel even kijken of ik een review kan maken.

Je kan eens bij Epomaker kijken (epomaker.com). Heb daar zelf een 75% keyboard met MX red switches (bluetooth). Ben zeer tevreden over hun plankjes en de prijzen zijn zeer netjes.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh