Goedkoopste Apple Mac mini M4 Review. Een leuke mini pc en heel veel Mac voor je geld

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Helemaal mee eens, er is de mogelijkheid om een aftermarket ssd te plaatsen in de Mac maar uiteraard verlies je dan de garantie en je hebt er wel een klein beetje kennis voor nodig. Ik snap de strategie wel (die ik helemaal niet verdedig overigens) dat ze meer winst kunnen maken door de keuze bij de aanschaf te beinvloeden zodat je duurdere opties koopt waar uiteraard tig kee meer winst op wordt gemaakt dan op de "goedkopere" versies. Overigens wel goed dat nu standaard 16Gb geheugen geleverd wordt :)
Weer een goede review, niet te lang en niet te kort maar wel juist goed met alle informatie je je nodig hebt.

Dankjewel, ik vind persoonlijk dat Apple de service voor een upgrade zou moeten bieden. Overigens kom ik binnenkort terug op het uitbreiden van de opslag met een ander artikel;-)

Wat bedoel je met "un je gebruikmaken van een gratis training van een MacOS-expert" ? Beetje video kijken of meer dan dat?

Ik heb lang een tweede en daarna vierde generatie Mac Mini gehad en was eigenlijk zeer content en oprecht blij met de lange levensduur. Na de vierde helaas nooit het budget vrijgespeeld om een opvolger te kopen en dat is best jammer. Want naast een Macbook is het een prima apparaat om steady op je desktop te hebben staan. Zowel als iemand anders eens iets op een Mac wil maar ook voor testen. Misschien toch maar weer eens overwegen.
Post automatically merged:

Je hebt een 1-op-1 sessie met een persoon die je helpt en vragen kan stellen.
Een echt persoon! Wow. Dat zal wel spoedig een AI-chatbotje zijn dan. Spreekt mogelijk ook beter Nederlands... Maar coole service.

Ik heb lang een tweede en daarna vierde generatie Mac Mini gehad en was eigenlijk zeer content en oprecht blij met de lange levensduur. Na de vierde helaas nooit het budget vrijgespeeld om een opvolger te kopen en dat is best jammer. Want naast een Macbook is het een prima apparaat om steady op je desktop te hebben staan. Zowel als iemand anders eens iets op een Mac wil maar ook voor testen. Misschien toch maar weer eens overwegen.
Post automatically merged:

Een echt persoon! Wow. Dat zal wel spoedig een AI-chatbotje zijn dan. Spreekt mogelijk ook beter Nederlands... Maar coole service.
Dat is bovenstaande, is een van de redenen waarom ik dit ding heb gekocht, om wat zaken uit te proberen. Daarnaast vind ik het oprecht een leuk product. Een andere reden is dat de meeste reviews gebaseerd zijn op de duurdere Pro, dat komt omdat dat model in de reviewpool van Apple zit. Die Pro is leuk, maar ik vind deze variant interessanter.

De service van een gesprek met een echt persoon vind ik een sterk verhaal. Ook de trainingen die je bij vestigingen van dit bedrijf kan volgen zijn een plus. Natuurlijk heeft niet iedereen die behoefte, maar het is er wel.

Overigens denk ik dat dit ook voor Windows-gebruikers die nu wellicht moeite hebben met een stap naar Windows 11, passend zou kunnen zijn. Helaas maalt Microsoft de laatste jaren niet meer om eindgebruikers.

Prima review weer, toen ik de Mini kocht was de prijs voor extra geheugen en opslag nog €230.-, zo blijkt dan toch dat de "gratis" basisgeheugen upgrade van Apple linksom of rechtsom wel betaald moet worden.

De basis is absoluut een top deal dus een vervolg artikel met mogelijkheden voor 'betaalbare' externe uitbreiding zou waardevol zijn, het is daarbij ook mogelijk de MacOS Homefolder op de externe SSD te plaatsen zodat de standaard 256GB voor de meeste gebruikers voldoende is.

Die prijzen weerhoudt me ook wel een Apple te kopen.

32GB voor €500
1TB/2TB SSD voor 500/1000. :stupid:

Daar bouw je een basis PC voor....

Verder wel een mooie review!

Laatst bewerkt:
Erg mooie basis mac, en de prijs is ook netjes.
Minder netjes word het met de bezopen prijzen qua upgrades.
Want 256 GB is wel heel heel erg magertjes.
Wil je de leuke uitvoering met minimaal 512 GB en 32 GB werkgeheugen ben je al 750,00 euro verder, neem je de nic erbij dan ga je al richting de 1600 totaalprijs bijna.
Btw weer een leuke review.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh