Gratis game-programma van Epic is 'Magisch', aldus CEO

Lid geworden
mrt 6, 2017
Sinds 2018 geeft Epic om de week een gratis game weg, soms zelfs vaker. Volgens Epic-CEO Tim Sweeney is dit programma “gewoon magisch”. Volgens Sweeney waren de exclusiviteitsdeals in sommige gevallen “geen goede investeringen”, maar het gratis spelprogramma van het bedrijf is veel vruchtbaarder gebleken. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Leuk dat Epic zichzelf magisch vind, maar ik vraag me wel af of dat ze enige retentie houden in het gratis weggeven van games of dat de meeste mensen een spel claimen waar ze naar op zoek zijn en bij wijze van spreken meteen terug gaan naar Steam. Probleem is een beetje dat EGS als een launcher geen enkele feature heeft die de competitie niet heeft.

Ik heb ook wel eens gratis spellen geclaimd. En volgens mij is ook alles wat ik heb, ooit gratis geclaimd. Maar op misschien 2 spellen na, de rest nog nooit geprobeerd.

Edit: en het is waarschijnlijk al wel 3-4 jaar geleden dat ik voor het laatst die launcher geïnstalleerd heb gehad.

Ik heb een kleine honderd games op Epic, waarvan een deel gekocht (o.a. de Tom Raider en Assassin's Creed series). En ook inderdaad talloze gratis games waarvan ik het grootste deel niet leuk vond. Het probleem is dat het alleen een launcher is, en niet meer dan dat. Geen library sharing met vrienden of familie, geen community, een nauwelijks bruikbare chat. Mijn zoon gebruikt het alleen voor Fortnite.

Zou niet weten waarom ik in de epic store graag games van hun wil hebben. Zeker als die partij anti-linux is.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh