HP Omen 17 met RTX 4090 Review. Topgaming volgens HP

Lid geworden
mrt 6, 2017
Omen is een van de gamingmerken van HP. Het verkoopt onder dit merk laptops, desktops en accessoires, maar ook Victus en HyperX horen bij dit merk. We kijken in dit artikel naar de HP Omen 17-ck2190nd, een high-end model voorzien van een RTX 4090-gpu. Hij is verkrijgbaar voor zo’n 4000 euro. Dat is even slikken. We zijn benieuwd wat HP te bieden heeft voor dit geld en gingen aan de slag met onze uitgebreide testprocedure. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik ben in bezit van zowel de varianten met RTX 4070 en RTX 4080 en ben benieuwd of deze (duurdere) variant ook problemen heeft met de werking van de touchpad. Bij een exemplaar was het reden voor omruilen en bij de anderen komt het probleem (met name niet goed reageren op muisklik en bewegingen) van tijd tot tijd voor.

Ik ben in bezit van zowel de varianten met RTX 4070 en RTX 4080 en ben benieuwd of deze (duurdere) variant ook problemen heeft met de werking van de touchpad. Bij een exemplaar was het reden voor omruilen en bij de anderen komt het probleem (met name niet goed reageren op muisklik en bewegingen) van tijd tot tijd voor.
Ohja, er komen nog twee reviews uit deze Omen-modelserie aan. Ook daar heb ik geen gekke problemen ondervonden.

Vervelend, het wordt me alleen niet duidelijk welke modellen dit betreft. Weet jij dit wellicht?

Nee, het is niet terug te vinden in de juridische documentatie welke types (over 15, 16 en 17 inch wordt over gesproken in diverse fora) het gaat.

Omen werd in 2014 gepresenteerd. Sindsdien zijn er heel wat modellen in de Omen-reeks op de markt gekomen in die formaten. Het enige wat ik kan doen is informeren bij HP of ze er iets over kunnen zeggen. Bij het testen van drie van deze laptops, heb ik geen gekke dingen met het touchpad ervaren.

Inmiddels al weer een aantal jaren geleden dat ik een HP Omen (HP Omen 15-dc0096nd) met NV1060 gekocht heb. Het scherm daarvan is 144hz en G-sync is ook beschikbaar.
Ik ben geen zware gamer, maar zocht wel een apparaat met wat mogelijkheden. De styling van deze serie vind ik persoonlijk niet té over de top maar toch wel 'sportief' zeg maar( en zonder RGB-achtige ongein). Deze reeks vond en vind ik dan ook zeer verrassend en verfrissend wat dat betreft. Wanneer ik aan een nieuwe toe ben zal ik deze reeks zeker weer overwegen, maar voorlopig werkt die van mij nog steeds prima.
Het ontbreken van G-sync vind ik wel hoogst opmerkelijk. Overigens heb ik nooit touchpad problemen ondervonden op mijn model.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh