Huawei brengt eerste versie van HarmonyOS zonder Android uit in bèta

Lid geworden
mrt 6, 2017
Huawei heeft tijdens de gelijknamige Huawei Developer Conference 2024 de eerste bètaversie van HarmonyOS Next uitgebracht. Het gaat om de eerste versie van het besturingssysteem die niet is gebaseerd op Android. De bèta is momenteel enkel beschikbaar voor een beperkte groep gebruikers in China. Het is niet duidelijk of het os ook naar de rest van de wereld komt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Kun je dan concluderen dat ze externe markt (buiten China) volledig hebben opgegeven? Het was al lastig maar met de juiste tools (microg) kon er wel nog een ander op een Huawei phone gedraaid worden.
Maar nu native Android apps niet werken wordt het wel heel moeilijk (tenzij ze kiezen voor emulatie).

Wellicht zal China in eerste instantie deze versie krijgen en de rest van wereld een Android rom?

Ik denk dat je conclusie correct is en wellicht dat ze voor de Chinese markt ook de keuze bieden. Huawei is wel echt bezig zich weer op de Europese markt te focussen. Check het aantal reviews die je hier op deze site voorbij hebt zien komen. Daar komen er op korte termijn nog twee bij.

Aan de andere kant is het initiatief heel interessant. Er zijn al jaren projecten voor Linux-versies voor mobieltjes, al is dat vaak maar voor een paar toestellen beschikbaar. Als een groot bedrijf als Huawei zo'n stap zet, kan dat interessante mogelijkheden gaan betekenen.

Ik denk dat je conclusie correct is en wellicht dat ze voor de Chinese markt ook de keuze bieden. Huawei is wel echt bezig zich weer op de Europese markt te focussen. Check het aantal reviews die je hier op deze site voorbij hebt zien komen. Daar komen er op korte termijn nog twee bij.

Aan de andere kant is het initiatief heel interessant. Er zijn al jaren projecten voor Linux-versies voor mobieltjes, al is dat vaak maar voor een paar toestellen beschikbaar. Als een groot bedrijf als Huawei zo'n stap zet, kan dat interessante mogelijkheden gaan betekenen.

Het zou interessant zijn moesten hun toestellen terug goed beschikbaar zijn, want ze maken heel fijne apparaten (gebruik zelf naar zeer grote tevredenheid hun Watch GT4).
Indien de ban er nooit was gekomen denk ik dat ze nu wel veruit de grootste speler zouden zijn.

Je kunt toestellen die een beetje lijken op die van Huawei, vaak als Honor kopen.
Zeker, en die zijn erg goed. Maar er zit niet dezelfde branding en marketing achter als Huawei. En een toestel als de Pura 70 ultra zie ik ze niet als Honor variant uitbrengen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh