Interesse in een Nvidia RTX 4080 Super Videokaart? Nu kopen of toch even wachten?

Lid geworden
mrt 6, 2017
Overweeg je om een gloednieuwe videokaart uit de groene renstal aan te schaffen? Dan is misschien de Nvidia RTX 4080 Super wat voor je. Je kan op dit moment van schrijven een PNY GeForce RTX 4080 Super 16GB OC LED TF Verto aanschaffen bij Amazon voor 1049 euro. Of de Palit GeForce RTX 4080 SUPER JetStream OC 16GB voor 1028,99 euro. Waarom is dit relevant? Toen begin dit jaar de RTX 4080 Super op de markt kwam, was het idee dat deze goedkoper zou zijn dan een normale 4080, en dat je hem vanaf 999 dollar kon aanschaffen. Dat heeft wel even geduurd, maar je kon dit bovenstaande PNY-model de afgelopen maanden in Nederland wel op de kop tikken voor 999 euro. Maar de vraag is: moet je dat nu doen? ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik zit te wachten op de RTX5070(ti) serie, maar wie weet komt erwel een interessante black Friday aanbieding langs in November. Dan weten we waarschijnlijk ook wat de RTX5080/5090 gaat doen in performance en prijs. Dus ik wacht nog even af.
Wat me trouwens wel opvalt zijn die hoge prijzen van 4080(s) die ze nog vragen op Tweakers V&A, ik koop dan liever een nieuwe voor €1050,- dan een tweedehans voor bijna dezelfde prijs, wel incl verzekerd verzenden bij optellen.

Laatst bewerkt:
Ik zit te wachten op de RTX5070(ti) serie, maar wie weet komt erwel een interessante black Friday aanbieding langs in November. Dan weten we waarschijnlijk ook wat de RTX5080/5090 gaat doen in performance en prijs. Dus ik wacht nog even af.
Wat me trouwens wel opvalt zijn die hoge prijzen van 4080(s) die ze nog vragen op Tweakers V&A, ik koop dan liever een nieuwe voor €1050,- dan een tweedehans voor bijna dezelfde prijs, wel incl verzekerd verzenden bij optellen.
Ik zou altijd op passen met kopen van tweedehands videokaarten, je weet immers nooit of er niet met dingen gemined is, wat uiteindelijk toch het levensduur van z'n kaart negatief beinvloed. Ben vooral benieuwd dadelijk wat die nieuwe 5000 kaarten invloed zullen hebben kaarten in 500 euro range... prijs prestatie

Nee tweede hands van de vorige generatie is niet interessant, althans in mijn geval zou dit de RTX3090ti worden die meestal tweede hands net zo duur is als 7900XTX of 4080s nieuw. Op Tweakers staat er een 3090ti voor 1100,- en dat is nog excl verzekerd verzenden a€15,- , wie gaat dit nu kopen. Met alle respect voor deze ooit zo dure kaart, maar €700,- lijkt mij een betere prijs.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh