Philips TV viert 20 jaar Ambilight, met bakermat in de Benelux

Lid geworden
mrt 6, 2017
We mogen toch wel een beetje trots zijn op ons oer-Hollandse merk, Philips. Hoewel Philips-tv’s al lang niet meer in Eindhoven worden gemaakt, maar inmiddels door het Taiwanese TP Vision, hebben we samen met de Belgen 20 jaar geleden Ambilight ontwikkeld. Dat innovatie-team was gestationeerd in Eindhoven en Brugge/Gent. In 2004 werd Ambilight tijdens de IFA geïntroduceerd. Inmiddels is het uitgegroeid tot een van de meest kenmerkende eigenschappen van een televisie. Philips heeft door de jaren heen maar liefst 35 miljoen Ambilight-tv’s verkocht, waarmee Ambilight-tv een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten onder de Philips-naam ooit is geworden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Heb Ambilight gehad in wat ik nog steeds één van de mooiste Philips tv's ooit vind, maar omdat Philips op andere punten niet meer aan mijn wensen voldeed ben ik bij andere merken gaan kijken en ik kan niet zeggen dat ik het heel erg mis.
Het "probleem" van het contrast met de muur heb ik inmiddels opgelost d.m.v. een muur die donker genoeg is en een tv zo groot dat de muur niet meer opvalt. :d

Ik wist helemaal niet dat dit tegenwoordig nog een ding is.. Ik dacht dat Ambilight al voorbij was.

Ik wist helemaal niet dat dit tegenwoordig nog een ding is.. Ik dacht dat Ambilight al voorbij was.
Heeft een grote fanbase, ik ken mensen die vanwege Ambilight maar één afweging hebben bij de aanschaf van een nieuwe tv, welke Philips word het.

Heb ooit in 2009 een Ambilight TV gehad. Het Ambilight werkte goed, maar verder was het gewoon een rampzalige TV. Opstarten duurde een eeuwigheid, de TV-gids (CI+) was onwerkbaar, het OSD zag er niet uit, en in het algemeen was het ding niet vooruit te branden. Laatst zaten we in een hotel en daar gebruikte men Philips TV's op de kamers. En ik kreeg weer flashbacks naar 2009.... Frustrerend langzaam en een ondoordachte interface en AB.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh