[RETRO] Intel Pentium 75 (486 Killer)

MSDOS Retro

Kenner
Lid geworden
apr 15, 2024
Pentium 75 (Socket 5)

CPU: Intel Pentium 75
Moederbord: Intel Advanced/ZP (Zappa)
[klik hier voor info]
Geheugen: 32MB (Specs volgen)
Videokaart: S3 Trio (Specs volgen)
Geluidskaart: (Specs volgen)
Speakers: (Specs volgen)
HDD: NORDIC N1620-3AR 1620MB
Optical drive(s) 1: Delta ODC-6101
Optical drive(s) 2: LG-CRD-8521B
Behuizing: Onbekend
Diskettestation: 3,5 Inch 1,44MB Wit

photo_2024-05-31_22-57-20.jpg

(Meer info en foto's soon!​

Laatst bewerkt:
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het systeem is overgezet in de andere kast. CD-Rom drives en floppy werken, en de onderste CD-Rom drive is ge-retrobrite.

Alleen even de power-led opnieuw solderen, deze was in slechte staat en het draadje afgebroken

Vandaag even de led opnieuw gesoldeerd op het werk met een soldeerstation werkt ook erg fijn moet ik zeggen. icm van die knijpertjes kun je de te solderen onderdelen mooi inspannen. Ik moet ook maar eens op zoek naar zo'n setje.

1730492006690.png

met de functionerende oranje power led........
1730492164309.png

Windows 95 opstarten....

Daar twijfel ik nog over. Ik heb een hekel aan als drivebays open blijven. Er zitten verder geen plaatjes bij om het af te dichten. En een willekeurige blijf je vaak wel zien dat het niet origineel is.

De kast is verder wel mooi. Misschien is het iets om een FDD, ZIP en Gotek drive erin te zetten.

Een Gotek werkt via floppy connector toch?
Zip heb ik nog nooit gehad.

Dus alleen die ene floppy drive opening heb je geen plaatje voor?

Vond die oude kast als het een AT is toch wel mooier en van beter kwaliteit dan de nieuwe.
Ik heb zelf die nieuwe ook gehad in die tijd.. Is gemaakt van dun staal plaat. (je voelt zelfs aan de power button dat die goedkoop is) Zo`n hele hole klik als je hem in drukt.
Heb het zelf altijd een cheap behuizing gevonden.
Zou alles terug bouwen in de oude behuizing en een IDE ZIP drive dan maar in het open gat doen en aansluiten.

Dus alleen die ene floppy drive opening heb je geen plaatje voor?

Vond die oude kast als het een AT is toch wel mooier en van beter kwaliteit dan de nieuwe.
Ik heb zelf die nieuwe ook gehad in die tijd.. Is gemaakt van dun staal plaat. (je voelt zelfs aan de power button dat die goedkoop is) Zo`n hele hole klik als je hem in drukt.
Heb het zelf altijd een cheap behuizing gevonden.
Zou alles terug bouwen in de oude behuizing en een IDE ZIP drive dan maar in het open gat doen en aansluiten.

Nee dat was een ATX kast. Meer bedoeld voor een P2/3. Daarvan zat er ook een case badge op. Heb nog een Athlon 500/600 oid liggen, die erin zou kunnen.
Die Pentium 75 hoort er niet in thuis omdat het een AT bord betreft.

Trouwens, de AT versie van die kast heeft een betere kwaliteit dan de ATX versie. Het materiaal is ook dikker. Wat jij hebt ervaren, kan ik mij in elk geval niet in vinden.

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh