Smart TV anno 2023 - 2024

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
Stel je zou een nieuwe (smart) TV aanschaffen anno 2024, voor welke TV OS zou jij dan kiezen?

En waarom zou je deze keuze maken?

Ik ben aan het kijken voor een andere TV op de slaapkamer.

Kan aan me LG Budget tv totaal niet aan wennen, zowel het scherm als de afstands bediening niet.

En Web OS is ook niet echt me ding.

Ik weet dat je voor LG bij hun nieuwe tvs weer speciaal een LG account nodig hebt.(heb dit ook gezien op me eigen tv)

Heb dus geen zin om voor iedere merk een nieuw account te moeten aanmaken.

Een google account is makkelijk wat die heb ik al reeds (dus kan ik zo inloggen en meteen beginnen)

Nadeel van google tv is een hoop reclame shit bij de nieuwere tvs.

Ben aan het twijfelen om een tv van Sony of van Philips wellicht te nemen,

Samsung is volgens mij net zo erg als LG..

Nou had ik een oude Philips 2023 tv op het oog waar google tv op staat (voormalig andriod tv zoals ik dat nog ken)

Philips gaat anno 2024 over op Titan OS.. Het is denk ik net nieuw en geen ervaring mee.

Het is dat philips of bedrijf wat er achter zit nou dus zelf ook reclame inkomsten wil gaan verdienen, anders ging dit normaal naar google tv.

Ben wellicht ook misschien berijd om het budget wat te verhogen en wellicht direct voor een 48 inch philips oled te gaan..

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik weet niet of ik hier nog een antwoord op kan krijgen.

Wil aankomende week een nieuwe TV bestellen.

Mijn wens is om dit keer voor 48 inch te gaan. Ook momenteel even de max wat op de lade kast past in de slaap kamer. (43inch heb ik eerder al gehad maar zou een minimale optie kunnen zijn)

Ik heb een max budget van 940 euro.. Als ik de tv een maand zou uitstellen zou het budget hoger kunnen zijn. (maar de vraag is of dat dit wel de moeite waard is)

Ik wil uiteraard een goede tv voor in de slaapkamer. Ik kijk meestal overdag.. Maar leuk als die ook snachts te gebruiken is.

Wil er mijn Nintendo switch, Xbox. PS2 / PS3 / PS4 / nintendo Gamecube eraan kunnen hangen (heb voor de GC zeker al een componenten naar HDMI omvormer nodig)
Om die reden ben ik al 1 hdmi aansluiting kwijt.. En Wens is ook om 4 HDMI poorten dan minimaal te hebben.

Een soundbar is een optie, maar als de TV goede audio heeft, vind ik dit niet perse nodig.

Ik heb wel wat zitten neuzen op het internet.. Ik wil het liefst wel gewoon voor een A-merk TV gaan.
Zou het ook fijn vinden als het ding google TV heeft vanwege de beschikbare apps hoog zijn.

Ik twijfel of ik dat beter voor een wat goedkopere OLED moet gaan of beter geld in de zak houden en een LED nemen.
Ik ben wel van mening dit keer goed uit te pakken, en OLED voor mij op het oog ligt.. Aangezien daarmee 48inch modellen te krijgen zijn. En LED lijkt meer 43 en 50 inch te hebben.
Als de TV van 2023 is maakt dit voor mij eigenlijk niet heel veel uit. Snap dat nieuw vaker ook duurder kost.

Voor LED denk ik aan deze:
Maar misschien kan ik nog de lade kast beetje verschuiven en er alsnog een 50 inch erop past (alleen beetje uitstekend denk ik)

Het is later wel de bedoeling dat die tv opgehangen word aan de muur.. (alleen wegens redenen zijn we nog niet zo ver met het opknappen van de slaap kamer helaas.

Ik had hier ook mijn oog op:
https://tweakers.net/pricewatch/1947862/philips-the-one-43pus8848-zwart.html maar die tv is volgens mij niet meer te krijgen bij hello tv.

Voor de OLED denk ik aan deze:

Is er iemand die mij beetje meer in de goede richting kan sturen.

Ik heb die tv met titan OS liever niet, omdat dit pas nieuw is en waarschijnlijk nog niet overal apps voor zijn.

Ik wil de tv gebruiken met de KPN TV APP via Glasvezel.

Het smart tv deel zou ik me niet al te druk om maken want vroeg of laat houdt het op met de updates en ben je hoe dan ook op een externe oplossing aangewezen, zelf geef ik er de voorkeur aan om daar gelijk mee te beginnen want de meeste tv's zijn ondermaats wat betreft geheugen, opslag en rekenkracht.

Groot voordeel bij zowel Sony als Philips is dat de meeste modellen zijn in te stellen als basis tv dus je hebt dan niets met updates en accounts te maken.

Qua beeld wordt het heel persoonlijk natuurlijk en dan is het beste advies gewoon gaan kijken, zelf heb ik b.v. helemaal niets met OLED omdat ik de weergave te hard en te direct vind en zeker op de slaapkamer lijkt me dat een nachtmerrie. ;)

Ben een beetje fuck up van dit alles.. Dingen uit lopen zoeken, onderhandeld met Hellotv.. Zelf nog niet overtuigd van de keuzes die ik zou kunnen maken.. En uiteindelijk ben ik weer bij begin af aan..
(je kan geld maar 1 keer uitgeven dus liever zeker van je zaak zijn)

Probleem:

Ik wilde voor een philips 48OLED848/12 kijken voor momenteel 936 eur0
Probleem is dat ik niet weet of wat ik er van kan verwachten hoe goed het beeldscherm is.

Ben ook al bij de mediamarkt geweest en wat dingen gezien.
Ik heb wel 2 andere philips modellen gezien, maar weet niet of ik dat kan vergelijken met de bovenstaande tv.

Heb ook al een aanbod gekregen voor een Philps 48OLED809/12 (prijs ga ik niet niet zeggen, wat eigenlijk gisteravond al is verlopen want ik wilde geen overhaaste beslissing nemen.

Nou twijfelde ik al behoorlijk tussen een 48OLED848/12 en een 48OLED808/12 Want ik zie dat op tweakers.net er toch kleine verschillen zouden zijn zoals 1 extra USB poort ect..
Maar volgens Hellotv zouden deze modellen geheel gelijk moeten wezen.. Wel raar omdat het prijsverschil zo ongeveer 200 euro is van elkaar. (en dan heb ik het hier over de normale niet black friday prijzen en over de 2024 48OLED849/12 en de 48OLED809/12

Zolang ik de tvs niet in het echt bekeken hebt word de keuze flink gehinderd.. Maar ben ook een beetje aan het denken om richting LG te gaan..

De panelen die ik bij de mediamarkt hebt gezien liggen zo ongeveer in het vaarwater van de samsung oleds..

Wat ik dus zoek ik een tv met scherp beeld en rijke kleuren, niet al te hoog stroom verbruik op HDR 4xHDMI poorten..En een goede geluid (snap dat het niet in de buurt komt van een soundbar) Maar het moet zeker geen slechte blikkerige audio zijn.

Waarom zou je de keuze nog moeilijker maken door LG erbij te halen met de verplichting ten alle tijde het OS te gebruiken inclusief account?
Ben zelf niet echt een fan van Google OS maar dat zou toch mijn voorkeur hebben boven WebOS, en bij Philips heb je dan ook de optie om de tv te gebruiken zonder OS.
De Philips tv's zullen onderling niet veel van elkaar verschillen qua beeld en hebben naar alle waarschijnlijkheid een LG scherm.

Na wat ik gezien heb heeft LG wel zo`n beetje de beste panelen. En dan gaat het ook nog om de prijs en de features van de tv.

Ik twijfel nou tussen:

Philips 48OLED848/12 en de LG OLED48B46LA

Ik heb op dit moment niet meer te spenderen dan 940 euro .
Ik weet niet hoe ik het beeld van de philips kan vergelijken, zag wel dat waar deze te koop was goed duur is geweest (rond de 1200 - 1400 euro)
Heb nog nergens gezien hoe goed dit beeld is in reviews. Terwijl het LG model mij wel redelijk al overtuigd heeft.
Ik zou het LG model misschien voor 799 euro kunnen kopen.
Dat er een account voor LG nodig is is K*t daar ben ik het met je eens.. Maar ik denk dat het over 3 jaar misschien overal dat aan de consument gevraagd gaat worden.

Dit is wat ik in de vergelijker van tweakers heb staan:

Wat ik goed vind aan de philips zijn de meerdere lokale internet diensten..
DLNA, DTS Play-Fi, Google Cast, Spotify Connect

Bij die genoemde LG heb je alleen Apple air play.

Wat k*t is aan de philips is de eARC zit op de 2de 4K HDMI poort.
Ook lijkt me de philips lastig op te hangen aan de muur door die rare poot montage.

Bij de LG is dat lastig omdat er 2 HDMI poort op de achterkant zit en dus lastig bij een muur zit. (snap dat je haakse HDMI kabels hebt, alleen hoeveel los je daarmee het eventueel probleem op.

Vind dat deze kerel zeer goede reviews neer zet:

Wat vinden jullie persoonlijk van DTS play-fi?

Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie persoonlijk van DTS play-fi?
Teleurstellend, ik heb het gehad i.c.m. een Audiolab versterker, matige verbinding (lang zoeken) op toch een behoorlijk goed netwerk en een app interface die uit 2010 leek te komen.
Betaalde diensten (Spotyfi e.n.z.) werken nog aardig maar internet radio komt met gebrekkige info en DTS Play-fi mixt er zelf extra reclame door op de meest ongelukkige momenten n.l. midden in nummers.
Het streamen van eigen muziek vanaf een NAS was omslachtig en gaf ook problemen met tag info en album art.
Bij mij komt het er in ieder geval nooit meer in.

Het is een philips tv geworden.

Reden waarom het geen LG OLED48B46LA is geworden, is omdat ik ergens las dat het beeld nogal weerspiegelt naast een groot raam.. Laat ik net in die situatie zitten.
Daarnaast las ik ook dat de muur montage wat lastiger word met die HDMI poorten achterop.
Ik heb ook begrepen dat het een hele goede basis OLED TV is, alleen dat de helderheid dus minder is dan op de duurdere modellen.. Dan denk ik dat de Philips aangezien het een midrange model is het beter moet doen op de helderheid..

Maar ben dus voor de 48OLED808/12 gegaan wegens de zwarte afstandsbediening.
Het was al max budget en snap dat het 2024 beter is met een beter paneel.. Maar dan kan je er steeds maar geld erop leggen en dan kost het ding straks 1200 euro wat ik niet moet doet.
Over paar jaar kijk je toch wel weer voor een ander model.. Dus dat de huidige 1 jaar ouder is boeit me niet zo eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Top, veel plezier ermee, prima koop en een uitlopend model is altijd de beste keuze, de verschillen tussen de tv's zijn van jaar tot jaar niet zo groot en voor het nieuwste model betaal je dan de hoofdprijs voor een minimale en vaak qua kijkervaring niet merkbare verbetering.

Hier nog over dat inbranden van samsung qd oled..

Kwam zomaar eens tevoorschijn op youtube.

Ben net gebeld door HelloTV

Willen ze nou deze op sturen:

Philips 48OLED809 Ambilight (2024)​

Voor dezelfde 936 euro wat ik voor de 48OLED808 (2023) hebt betaald.

Vond het eigenlijk wel gek.. Gisteren nog een eenmalig aanbieding gehad voor 1000 euro voor deze tv.(moest hem wel dezelfde avond kopen). Ik was er toen nog niet zo zeker over omdat ik niet genoeg wist, wat ik nou wel weet.

Ondanks deze rare situatie ga ik er nooit meer bestellen. Snap het niet. Besteld je toch perse de 48OLED808 (2023) om persoonlijke redenen, word je nog omhoog gelult om voor het nieuwste model te gaan..

Ben zowat al 2,5 uur bezig geweest om contact met ze op te nemen.. Chat, mail, bellen kwam ik niet door.. Echt een k*t ervaring..

Moet nou maar wachten wat ze gaan opsturen.

Kom nou net in de ontdekking.. Dat er misschien geen Google tv meer erop staat.. misschien. Moet even kijken.

Mr Speazy kan ik overigens ook niet aanraden, ook een zo`n soort ervaring mee gemaakt..
Kies je om persoonlijke redenen voor het oudere model, word je nog lekker gemaakt om het nieuwere model te nemen.. (ja snap dat het voor de zelfde prijs niet erg is) maar als er dan toch ineens een ander tv OS erop staat.. wat je niet wilde hebben, alleen maar vanwege dat betere k*t paneel..

Als je dat 2024 model krijgt voor dezelfde prijs zou ik daar 100% voor gaan. Langere update (mogelijkheden), beter paneel en nog steeds Google tv. Ik zou me niet druk maken.

Succes verder met de keuze!

Op een niet technische noot. Ik vind persoonlijk termen als k*t niet echt nodig op een forum, zonder dat soort "gescheld" komt je boodschap ook over en blijft de sfeer ook wat beter.
Post automatically merged:

Volgens Philips zelf ook https://www.philips.nl/c-p/48OLED809_12/oled-4k-ambilight-tv ik zou me er niet druk om maken tenminste

Als je dat 2024 model krijgt voor dezelfde prijs zou ik daar 100% voor gaan. Langere update (mogelijkheden), beter paneel en nog steeds Google tv. Ik zou me niet druk maken.

Succes verder met de keuze!

Op een niet technische noot. Ik vind persoonlijk termen als k*t niet echt nodig op een forum, zonder dat soort "gescheld" komt je boodschap ook over en blijft de sfeer ook wat beter.

Die langere update mogelijkheden vind ik zelf niet zo belangrijk.. Uiteraard als die jaren voorbij zijn ben je ook weer bij begin aan af.

Uiteraard als die jaren voorbij zijn ben je ook weer bij begin aan af.
Waarom koop men dan computerhardware die " futureproof" is? Daarna ben je weer bij af. Zo kan je wel doorgaan.

Je kan er wel langer mee doen, i.p.v. 2 jaar eerder je televisie bij het schroot te gooien. Als je op deze manier een paar TV's in je leven kan besparen kan je dat geld ergens anders insteken.
Tenzij je graag wilt dat hardware eerder af is, en je liever weer wat nieuws koopt.

Ben net gebeld door HelloTV

Willen ze nou deze op sturen:

Philips 48OLED809 Ambilight (2024)​

Voor dezelfde 936 euro wat ik voor de 48OLED808 (2023) hebt betaald.

Vond het eigenlijk wel gek.. Gisteren nog een eenmalig aanbieding gehad voor 1000 euro voor deze tv.(moest hem wel dezelfde avond kopen). Ik was er toen nog niet zo zeker over omdat ik niet genoeg wist, wat ik nou wel weet.

Ondanks deze rare situatie ga ik er nooit meer bestellen. Snap het niet. Besteld je toch perse de 48OLED808 (2023) om persoonlijke redenen, word je nog omhoog gelult om voor het nieuwste model te gaan..

Ben zowat al 2,5 uur bezig geweest om contact met ze op te nemen.. Chat, mail, bellen kwam ik niet door.. Echt een k*t ervaring..

Moet nou maar wachten wat ze gaan opsturen.

Kom nou net in de ontdekking.. Dat er misschien geen Google tv meer erop staat.. misschien. Moet even kijken.

Mr Speazy kan ik overigens ook niet aanraden, ook een zo`n soort ervaring mee gemaakt..
Kies je om persoonlijke redenen voor het oudere model, word je nog lekker gemaakt om het nieuwere model te nemen.. (ja snap dat het voor de zelfde prijs niet erg is) maar als er dan toch ineens een ander tv OS erop staat.. wat je niet wilde hebben, alleen maar vanwege dat betere k*t paneel..
Nieuwere tv voor hetzelfde bedrag altijd op ingaan, meestal is de motivatie dat ze om één of andere reden de bestelde tv niet kunnen leveren en toch willen verkopen.
Ik heb ook nog nergens gehoord of gelezen dat Philips tv's een ander OS hebben gekregen, je druk maken om updates heeft ook geen zin want die zijn bij alle merken teleurstellend.
Als je lang met een tv wilt doen ben je hoe dan ook een keer op een externe oplossing voor smart tv aangewezen.

Waarom koop men dan computerhardware die " futureproof" is? Daarna ben je weer bij af. Zo kan je wel doorgaan.

Je kan er wel langer mee doen, i.p.v. 2 jaar eerder je televisie bij het schroot te gooien. Als je op deze manier een paar TV's in je leven kan besparen kan je dat geld ergens anders insteken.
Tenzij je graag wilt dat hardware eerder af is, en je liever weer wat nieuws koopt.

Omdat het voor een computer wel boeit en voor een tv totaal niet. Je kan bij een pc niet echt bepalen hoe lang de pc mee kan.. Gemiddeld ligt dit wel op ongeveer 5 jaar.
Maar dat ligt er ook aan welke technology op dat moment gebruikt is.. PCi-e 5.0 kan de gebruikers duur van die machine behoorlijk lang verlengen als je er ook een cpu upgrade erop doe.
Heb je feitelijk 2 nieuwe pc`s op een ouder moederbord.

Of je nou x model koop of Y, ondersteuning is in totaal even lang. Ook al koop je de tv op een later moment.

Nieuwere tv voor hetzelfde bedrag altijd op ingaan, meestal is de motivatie dat ze om één of andere reden de bestelde tv niet kunnen leveren en toch willen verkopen.
Ik heb ook nog nergens gehoord of gelezen dat Philips tv's een ander OS hebben gekregen, je druk maken om updates heeft ook geen zin want die zijn bij alle merken teleurstellend.
Als je lang met een tv wilt doen ben je hoe dan ook een keer op een externe oplossing voor smart tv aangewezen.

Ligt eraan wat de specs zijn het, die kunnen bij een nieuw model weer gewijzigd zijn.
Stel ik wil 4HDMI maar met een nieuw model krijg ik er maar 2.
Stel ik wil 3 USB, maar op het nieuwe model zitten er maar 2.
Stel oude model heeft DLNA, nieuwe model heeft dat niet..

En dan wil ik dat natuurlijk niet allemaal maar van dat ene paneel af laten hangen..

Hij was ook zo overtuigd dat het nieuwe ding sneller zou zijn..

Nou ik deed me huiswerk en zag dat in beide de zelfde P5 processor in die dingen zaten. Dus zouden ze juist even snel moeten zijn.
En toen viel wel even kleine stilte bij de verkoper, waarna die weer door begon te ratelen met dit en dat..

Het is maar de vraag of ze straks niet een open box opsturen of een refurbje...
Moet echt nou maar eens zien of dat het een nieuwe is en in echt dichte doos.

Laatst bewerkt:
Omdat het voor een computer wel boeit en voor een tv totaal niet. Je kan bij een pc niet echt bepalen hoe lang de pc mee kan.. Gemiddeld ligt dit wel op ongeveer 5 jaar.
Maar dat ligt er ook aan welke technology op dat moment gebruikt is.. PCi-e 5.0 kan de gebruikers duur van die machine behoorlijk lang verlengen als je er ook een cpu upgrade erop doe.
Heb je feitelijk 2 nieuwe pc`s op een ouder moederbord.

Of je nou x model koop of Y, ondersteuning is in totaal even lang. Ook al koop je de tv op een later moment.
Pci-e 5.0 is geen goede vergelijking zou ik zeggen. Daar wordt de pc die je hebt niet sneller of minder snel van en het beperkt mogelijk je upgrade mogelijkheden iets, maar na 5 jaar is je cpu/moederbord vermoedelijk toch ook aan vervanging toe, dus dat maakt dan ook niet meer uit.

Om terug te komen op de 2023 v 2024 model. Het 2024 model heeft bluetooth 5.2 en wifi 6 en krijgt (of heeft) daarnaast matter en control4 ondersteuning voor smarthome. Allemaal geen dealbreakers, maar dit zijn zaken die juist ook over toekomstbestendigheid gaan. Vooral als de rest allemaal hetzelfde is.

Overigens begrijp me niet verkeerd, als je graag het 2023 model wil kopen dan helemaal goed en hoop ik dat je hem krijgt. Bovenstaande vooral voor 'the record' mochten anderen eens naar iets vergelijkbaars zoeken.

moederbord.

Of je nou x model koop of Y, ondersteuning is in totaal even lang. Ook al koop je de tv op een later moment

Behalve de software updates, waar het over ging bij de tv...niet over fysieke hardware. Vergelijk dan met Windows..waar oudere hardware ook niet meer op (in dit geval) Windows 11 werkt..

Ligt eraan wat de specs zijn het, die kunnen bij een nieuw model weer gewijzigd zijn.
Stel ik wil 4HDMI maar met een nieuw model krijg ik er maar 2.
Stel ik wil 3 USB, maar op het nieuwe model zitten er maar 2.
Stel oude model heeft DLNA, nieuwe model heeft dat niet..

En dan wil ik dat natuurlijk niet allemaal maar van dat ene paneel af laten hangen..

Hij was ook zo overtuigd dat het nieuwe ding sneller zou zijn..

Nou ik deed me huiswerk en zag dat in beide de zelfde P5 processor in die dingen zaten. Dus zouden ze juist even snel moeten zijn.
En toen viel wel even kleine stilte bij de verkoper, waarna die weer door begon te ratelen met dit en dat..

Het is maar de vraag of ze straks niet een open box opsturen of een refurbje...
Moet echt nou maar eens zien of dat het een nieuwe is en in echt dichte doos.
Ik denk dat je nu aan het zoeken bent, de degradatie in specs die je noemt gaat geen merk doorvoeren want kopers zouden het simpelweg niet accepteren.
Één en dezelfde processor kan ook best sneller zijn dankzij een hogere kloksnelheid die b.v. mogelijk is door betere koeling, dat hoeft niet per se een broodje aap verhaal te zijn.
Verder is het simpelweg een kwestie van afwachten wat ze opsturen, dat moet iedereen bij elke aankoop op afstand......je hebt gelukkig altijd nog retourrecht.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh