SSD-capaciteit kan tegen 2029 verviervoudigen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb nog een OCZ Vertex 3 uit 2011 draaien in mijn server. Die is dedicated voor 2 Hyper-V machines. De oudste mechanische disk is uit 2018.
De levensduur hangt ook af van hoeveel je schrijft op zo'n SSD. Ik ga wel akkoord met Frank's statement dat die OCZ waarschijnlijk wel wat opbrengt als vintage hardware. ;-)

Gekocht in 2011 en heeft toen een paar jaar als OS disk in mijn PC gedraaid. Ergens rond 2018 of zo is het ding in de server gekomen en draait sindsdien 24/7, waarvan enkele jaren de locatie voor sabnzbd en torrents dus enkele jaren intensief schijfgebruik. De VM's die er tegenwoordig op staan, staan grotendeels volledig in power safe modus dus ik denk dat de SSD 99% van de tijd uitgeschakeld is.

Gekocht in 2011 en heeft toen een paar jaar als OS disk in mijn PC gedraaid. Ergens rond 2018 of zo is het ding in de server gekomen en draait sindsdien 24/7, waarvan enkele jaren de locatie voor sabnzbd en torrents dus enkele jaren intensief schijfgebruik. De VM's die er tegenwoordig op staan, staan grotendeels volledig in power safe modus dus ik denk dat de SSD 99% van de tijd uitgeschakeld is.
Welke capaciteit heeft ie eigenlijk?

Als je het oorspronkelijke bericht een beetje volgt, dan komt het er op neer dat de capaciteit voor dezelfde prijs met het viervoudige toeneemt. Dus zou je dan voor 100 120 euro in plaats van 2 TB, 8 TB moeten kunnen kopen. Al vermoed ik dat Robert een sata-ssd gebruikt en geen m.2. Geen idee of in 2029 sata nog zo eenvoudig verkrijgbaar en betaalbaar is.

Als je het oorspronkelijke bericht een beetje volgt, dan komt het er op neer dat de capaciteit voor dezelfde prijs met het viervoudige toeneemt. Dus zou je dan voor 100 120 euro in plaats van 2 TB, 8 TB moeten kunnen kopen. Al vermoed ik dat Robert een sata-ssd gebruikt en geen m.2. Geen idee of in 2029 sata nog zo eenvoudig verkrijgbaar en betaalbaar is.
Die oude zijn nog SATA SSD's, jawel. In de modernere PC's zitten M.2's.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh