Startup Boost laat Microsoft Office sneller starten

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Persoonlijk ben ik geen fan van deze methode want dit betekent dat het opstarten van Windows zélf wellicht trager gaat, en dat er geheugen en CPU gebruikt wordt, waarvan niet eens zeker is of je dat gaat gebruiken. Ik zou liever zien dat ze Office minder lomp maken...

Persoonlijk ben ik geen fan van deze methode want dit betekent dat het opstarten van Windows zélf wellicht trager gaat, en dat er geheugen en CPU gebruikt wordt, waarvan niet eens zeker is of je dat gaat gebruiken. Ik zou liever zien dat ze Office minder lomp maken...
Er zit onwijs veel antieke code in Office. Check maar eens het venster dat je te zien krijgt om te bepalen in welk opensource formaat bestanden opgeslagen moeten worden, als je Office net geïnstalleerd hebt.

Het doel is om hiermee een paar seconden sneller Microsoft-Office-toepassingen te laten starten.

Hoe lang duurt dit nu dan zonder die boost?

LibreOffice Writer start bij mij in minder dan 3 seconden
LibreOffice Calc doet het binnen 2 seconden

En dat op een Xeon x5687 uit 2011

Ik snap best dat dit niet (1:1) te vergelijken is, maar we zijn qua hardware inmiddels ook 14 jaar verder.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh