Advertentie
Nadat de CEO van Sonos in januari zijn biezen pakte, vertrekt nu ook Jordan Saxemard, de Chief Marketing Officer van het bedrijf. Hoewel niemand dit zwart op wit heeft, is het vermoeden dat zijn vertrek te maken heeft met de vele problemen die het bedrijf had na de lancering van de vernieuwde, problematische app vorig jaar.
Saxemard stopt per direct, zo werd bekend tijdens een interne call afgelopen maandag. Lindsay Whitworth, die al ruim 20 jaar bij Sonos werkt, zal op interim-basis de marketingstrategie overnemen. Medewerkers zijn daar blij mee, aangezien Whitworth het bedrijf en haar klanten door en door kent. Dit toont ook aan dat interim-CEO Tom Conrad serieus is over zijn missie om het bedrijf in 2025 weer boven water te krijgen.
Saxemard kwam bij Sonos in mei 2024, na drie jaar bij Dyson te hebben gewerkt. Hij werd aangetrokken door voormalig CEO Patrick Spence. Volgens The Verge heeft hij zich nooit echt thuis gevoeld bij de audiomissie van Sonos, en had hij de pech om net aan boord te komen tijdens de app-problemen—dat heeft hem zeker niet geholpen. Ondanks zijn vrij plotselinge vertrek bedankte Erin Pategas, spokesperson bij Sonos, hem voor zijn diensten.
Hoe dan ook, Sonos heeft nog genoeg werk te doen. Het bedrijf wilde bijvoorbeeld niets bekendmaken over de verkoopcijfers van de Ace-koptelefoon, ondanks dat CFO Saori Casey toegaf dat de app-problemen de verkoop niet bepaald hebben geholpen. Sonos heeft daarentegen veel geld gestoken in marketing, met grote campagnes in het metrosysteem van New York City. Jammer genoeg werd in die reclamecampagnes nooit echt de unieke features van het product, zoals TV Audio Swap, benadrukt, aldus The Verge. Misschien had het bedrijf zich beter kunnen focussen op het fixen van de app in plaats van grote marketingbudgetten uit te geven.
Conrad liet echter weten dat zijn topprioriteit is om de Sonos-gebruikerservaring te verbeteren. "Eerlijk gezegd, er moet nog veel werk worden verricht om aan mijn eisen te voldoen. Daarom focussen we op drie aspecten: prestatie en betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid, en design en nieuwe ervaringen," zei Conrad tijdens de earnings call.