Nieuws

Invoerapparatuur

Logitech werkt samen met iFixit om het zelf repareren van je randapparatuur te vereenvoudigen

Portret van de auteur


Logitech werkt samen met iFixit om het zelf repareren van je randapparatuur te vereenvoudigen
1

Advertentie

Logitech en iFixit werkten al langere tijd samen, maar die samenwerking was tot nu toe behoorlijk beperkt. Sinds 2023 bieden de twee bedrijven namelijk wel ondersteuning aan in de Verenigde Staten, maar tot nu toe niet in andere landen of talen. Daar komt nu verandering in door toevoeging van reparatie gidsen in verschillende talen.

Deze reparatie gidsen zullen voortaan beschikbaar zijn in het Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Japans, Koreaans, én in het Nederlands. Naast het beschikbaar maken van de reparatie gidsen in verschillende talen, zijn er voortaan ook vervangende onderdelen te bestellen voor de 20 ondersteunde Logitech-apparaten.


De 20 ondersteunde randapparaten zijn onderverdeeld in koptelefoons, muizen, en enkele toetsenborden. De vervangende onderdelen voor deze apparaten zijn beschikbaar via iFixit, maar Logitech benadrukt dat alle onderdelen officieel en origineel zullen zijn.

Met de ondersteuning voor reparatie zet Logitech een grote stap. Veel bedrijven maken het nog altijd erg moeilijk om zelf apparaten te repareren, wat veel e-waste oplevert en consumenten opzadelt met onnodige kosten. Zeker op het gebied van muizen zou de stap behoorlijk veel zoden aan de dijk kunnen zetten. Logitech maakt namelijk enkele van de meest populaire muizen voor zowel kantoorgebruik als gaming. Het is te hopen dat meer bedrijven het goede voorbeeld van Logitech volgen, zodat het e-waste probleem echt kan worden aangepakt.