Nieuws

EVGA heeft 22TB aan opslag van klant vernietigd door dwaling klantenservice

Portret van de auteur


EVGA heeft 22TB aan opslag van klant vernietigd door dwaling klantenservice

Advertentie

De gebruiker liet van zich horen via Reddit. Hij zou na aankoop van een EVGA GQ 1000W last hebben gehad van 'coil whine' en besloot deze dus naar EVGA te sturen in de hoop dat dit gerepareerd kon worden. Het bedrijf besloot echter een nieuwe variant terug te sturen. De teruggestuurde voeding was echter van een nieuwe revisie die een andere pin-out had voor de sata-poorten. Dit is normaal gesproken geen probleem aangezien deze in de verkoop gepaard gaan met nieuwe kabels die zorgen dat het juiste voltage op de juiste plek terechtkomt. Echter is het normaal om de kabels te houden wanneer een voeding teruggestuurd wordt naar de fabrikant, om verzendkosten te besparen. 

Reddit gebruiker sgircys had dus nog de oude kabels en dit zorgde voor kortsluiting zodra zijn pc met de nieuwe voeding werd ingeschakeld. De ‘Overcurrent Protection’ zorgde ervoor dat de PC niet aanging en pas na het verwijderen van alle apparaten die gebruik maakten van de sata kabels uit de psu kon de computer worden opgestart. Navraag bij EVGA leverde hem nieuwe kabels op en een uitleg waarom de voeding niet werkte. De pin layout was aangepast vergeleken met de eerdere revisie. 

Met de nieuwe kabels had alles moeten werken, niets bleek echter minder waar. Zijn complete 22TB aan opslag bleek niet langer te werken doordat de kabels stroom door de verkeerde paden in de ssd’s of harde schijven hadden geleid. EVGA heeft aangegeven dat het bedrijf geen garantie levert op producten van andere fabrikanten die kapot gegaan zijn door zijn producten. De klant is aangewezen op de garantie van de schijven zelf. Dit soort problemen zijn gelukkig zeldzaam, omdat pin layouts niet vaak worden veranderd, maar wat betreft klantenservice is dit een behoorlijk bitter verhaal.

Bronnen en meer links

Advertentie

REACTIES ()