Gigabyte verklaart problemen met 'koelgel' lekkende RTX 5000-videokaarten

Lid geworden
mrt 6, 2017
In de afgelopen weken werd duidelijk dat enkele kopers van een Gigabyte GeForce RTX 5080 videokaart geteisterd werden met vloeistof die uit de videokaart richting het moederbord lekte. Het ging hierbij om Gigabyte’s zogeheten ‘Thermal Gel’ die de conventionele Thermal pads moet vervangen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Goedkope “oplossingen” gebruiken voor stevig geprijsde kaarten en als het niet goed uitpakt hebben kopers pech en zoeken ze het maar uit, prima reden om met een grote boog om Gigabyte heen te gaan.

Goedkope “oplossingen” gebruiken voor stevig geprijsde kaarten en als het niet goed uitpakt hebben kopers pech en zoeken ze het maar uit, prima reden om met een grote boog om Gigabyte heen te gaan.

Of het goedkoper is weet ik niet. In het artikel lees ik dat de Thermal pads hun warmte moeilijk afdragen. Helemaal bij NGreedia met stroomvretende GPU's in het High-end segment gaat dat wel problemen opleveren.
Dat ze iets anders hebben geprobeerd kan ik wel begrijpen. En ik haal uit het bericht ook dat het om een eerste batch zou gaan, waar er teveel zou zijn aangebracht.

Maar het zou wel netjes zijn als ze getroffen klanten een oplossing boden. Desnoods bij de verkopende partij waarbij het door Gigabyte vergoed wordt. Of RMA naar Gigabyte....

Of het goedkoper is weet ik niet.
In het artikel staat dat het een kosten drukkende oplossing is.

Gigabyte heeft hiervoor een semi-vloeibare Thermal Gel bedacht, die betere warmtegeleiding moet bieden terwijl de kosten beperkt blijven.
Dat zijn thermal pads ook en de echte oplossing is natuurlijk een op maat ontworpen koelblok.
Gezien de prijzen van grafische kaarten tegenwoordig en het feit dat de "innovatie" bestaat uit steeds meer rekenkracht door een steeds hoger verbruik zou een goed koelblok de standaard moeten zijn.

Ik denk voornamelijk dat het stroomverbruik het struikelblok is. Als het zo doorgaat zitten we over jaren met kaarten boven de 1KW.
Nvidia maakt het zijn Partners wel steeds lastiger.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh