32 jaar oude Windows 3.1 houdt Amerikaanse Southwest Airlines in de lucht

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De vraag die mij dan bezighoudt:

Gaan er nooit systemen kapot in al die jaren? En hoe worden deze vervangen? Die Hardware is nieuw niet meer te koop.

Verder kan ik wel begrijpen waarom je iets zou vervangen als het niet nodig is. Daarbij neem ik aan dat dit systemen zijn, die niet op internet aangesloten zijn.

Gaan er nooit systemen kapot in al die jaren? En hoe worden deze vervangen? Die Hardware is nieuw niet meer te koop.
Bij vrijwel alle grote maatschappijen en bedrijven zijn servers gevirtualiseerd op zware ESX-achtige clusters, dus ik vermoed dat hier ook. Dan kun je nog prima Windows 3.x of zelfs DOS draaien en probleemloos duizenden servers in de lucht houden.

Nu lachen natuurlijk, todat het dadelijk alsnog een keertje helemaal fout loopt en dan zeggen de verzekeringen "success, geen dekking, want roekeloos gedrag"

Bij vrijwel alle grote maatschappijen en bedrijven zijn servers gevirtualiseerd op zware ESX-achtige clusters, dus ik vermoed dat hier ook. Dan kun je nog prima Windows 3.x of zelfs DOS draaien en probleemloos duizenden servers in de lucht houden.
Weet je, zolang het geïsoleerde systemen valt het inderdaad wel mee. Op een bepaald moment is het systeem zo oud dat hackers gewoon niet meer weten hoe ze dit moeten aanpakken :-)
Op een bepaald moment heb je weliswaar ook geen personeel meer om je omgeving te onderhouden :-)

Weet je, zolang het geïsoleerde systemen valt het inderdaad wel mee. Op een bepaald moment is het systeem zo oud dat hackers gewoon niet meer weten hoe ze dit moeten aanpakken :-)
Op een bepaald moment heb je weliswaar ook geen personeel meer om je omgeving te onderhouden :-)
Personeel zal ook niet snel weg wandelen. Probeer maar ergens te solliciteren met op de cv Windows 3.1 systeem beheerder met 20 jaar ervaring.

Personeel zal ook niet snel weg wandelen. Probeer maar ergens te solliciteren met op de cv Windows 3.1 systeem beheerder met 20 jaar ervaring.
Ik moest eerst lachen toen ik jouw reactie las, maar nu begin ik toch nog even te twijfelen wat ik er allemaal nog op heb staan:unsure:.

Gelukkig zit ik niet in een sollicitatiefase.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh