AMD claimt dat Radeon 8060S iGPU sneller is dan Nvidia GeForce RTX 4070

Lid geworden
mrt 6, 2017
De Ryzen Strix Halo werden onthuld tijdens de CES begin dit jaar. Daarbij zitten de Ryzen AI Max+ 395 and Max 390 die beide een Radeon 8060S iGPU bevatten. Volgens de marketingmachine van AMD zou deze geïntegreerde gpu tot 68,1 procent sneller zijn dan de laptop-variant van de Nvidia GeForce RTX 4070. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit zou echt een gamechanger zijn in de zin dat een iGPU nog nooit zo dicht in de buurt gekomen is van een standaard ''mid range'' GPU die mogelijk nog in productie is. Vraag is echter wie al genoeg vertrouwen heeft in het marketing team van AMD om ook daadwerkelijk deze processor te kopen.

Vraag is echter wie al genoeg vertrouwen heeft in het marketing team van AMD om ook daadwerkelijk deze processor te kopen.
Ongetwijfeld staan Microsoft en Sony al in de startblokken, die werken al hard aan de nieuwe generatie consoles.

Alles gaat staan of vallen met de RAM keuze van de laptop fabrikanten. Zet hier alsjeblieft niet 1 latje van 16GB in want dan is de performance om zeep. Dat past niet door zo'n klein trechtertje op lage snelheid.
Dit was 10 jaar geleden ook al het geval met AMD's APU's. Deze hebben gewoonweg bandbreedte nodig, dus 8000MTs quadchannel en dan nog liefst 128GB erin steken zoals ze ook hebben getest in hun vergelijking van de AI prestaties met een 4090.

Even opletten dat er gezegd word LAPTOP variant van de rxt4070. niet desktop dus.. die zijn sneller.

Onlangs mijn 4080 eruit gehaald en op de iGpu van de 7800x3d op 5120*1440 120hz en max 75fps Rocket League gespeeld, dus iGpu is zo slecht nog niet... :unsure:

Met mijn MSI x670e moederbord kan ik zelfs hybrid graphics ermee draaien.
Dan gebruikt hij de losse videokaart helemaal niet meer maar gaat over op de IGPU van de cpu.. volgens mij werkt dit alleen als je een AMD DGpu hebt.
Bespaar je meer stroom als je toch maar wat op het internet zit.
De kabel sluit je dan gewoon op het moederbord aan en niet aan de Dgpu. Beiden kunnen dan via pci-express communiceren.

Met mijn MSI x670e moederbord kan ik zelfs hybrid graphics ermee draaien.
Dan gebruikt hij de losse videokaart helemaal niet meer maar gaat over op de IGPU van de cpu.. volgens mij werkt dit alleen als je een AMD DGpu hebt.
Bespaar je meer stroom als je toch maar wat op het internet zit.
De kabel sluit je dan gewoon op het moederbord aan en niet aan de Dgpu. Beiden kunnen dan via pci-express communiceren.
Interessant.. eens kijken mijn x670e die optie ook heeft..

Dit zou echt een gamechanger zijn in de zin dat een iGPU nog nooit zo dicht in de buurt gekomen is van een standaard ''mid range'' GPU die mogelijk nog in productie is. Vraag is echter wie al genoeg vertrouwen heeft in het marketing team van AMD om ook daadwerkelijk deze processor te kopen.
Dit is wat mij betreft echt een grote stap voorwaarts. Dit is voldoende GPU performance om praktisch alle games netjes te kunnen spelen. Als dit slim aangepakt wordt dan kan AMD echt wel een mooi deel van de (mobiele) gaming markt vangen.

Interessant.. eens kijken mijn x670e die optie ook heeft..

Als je dan een game wilt opstarten dan ziet het AMD driver programma het en dan word de Dgpu weer actief en het signaal gaat uit de video connector van het moederbord.
Dus AM5 is eindelijk het platform waar je die videoconnectoren wel kan gebruiken op het moederbord zelf. In de videokaart zit niks ingestoken.

Als je dan een game wilt opstarten dan ziet het AMD driver programma het en dan word de Dgpu weer actief en het signaal gaat uit de video connector van het moederbord.
Dus AM5 is eindelijk het platform waar je die videoconnectoren wel kan gebruiken op het moederbord zelf. In de videokaart zit niks ingestoken.
Hmmm toch eens kijken of dat bij mijne werkt, maar volgens mij is het een exclusieve MSI functionaliteit wat ik zo zag toen ik rond speurde op het www :whistle:

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh