Apple iPad Air 13 M3 (2025) Review. Ultiem, maar met een maar

Lid geworden
mrt 6, 2017
De iPad Air 2025 met M3-processor is het nieuwste model uit de iPad-serie van Apple. Het lijkt bijna de ultieme tablet voor wie een apparaat met topprestaties en een laag gewicht zoekt. In deze review nemen we hem onder de loep. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik mis in jouw review toch een beetje het volgende, als je een grote iPad wil aanschaffen, die up2date is, en het nieuwste model, dan kan je kiezen uit de 13 iPad Air of de 13 iPad Pro. Tussen die twee beestjes zit toch nog een behoorlijk prijsverschil. Ok, je levert in op scherm kwaliteit en misschien iets op snelheid, maar that is it als je voor Air kiest. Uiteraard kan je natuurlijk ook een ouder model op de kop tikken met 13-inch scherm. Tot twee jaar gelden was je verplicht een Pro te kopen voor het grotere scherm, dat hoeft dus nu niet meer.

Ook daar geldt dat ik die 8 GB werkgeheugen een enorme beperking vind. Helemaal als je het een 'Pro' noemt.
Dan is iPad Pro helemaal niet zo 'Pro'.. Dan betaal je eigenlijk voor een beter scherm, iets sneller SoC, en een dunnere behuizing..

Ik ben echt Apple fan, maar die prijzen tegenwoordig, en dankzij Trump word misschien nog duurder.. Ok, UI vind ik veel beter en lekkere werken, zeker met Unix terminal in gebakken in OS is fijn, maar Win 11 is echt zo slecht niet meer, en je met Windows machines krijg veel meer terug voor het zelfde geld.. Sorry, dwaal een beetje af..

Ik vind het persoonlijk heel moeilijk om de aanschaf van een iPad Air of Pro te rechtvaardigen. Zeker als het om productiviteitstoepassingen gaat waar je eigenlijk niet zonder toetsenbord kunt. Het Magic Keyboard van Apple zelf is loeizwaar. Daarmee is het ding net zo zwaar als menig laptop. Bij die Pro krijg je ook het mooie scherm, maar het totaalplaatje vind ik een moeilijk verhaal. Temeer omdat ik me niet kan voorstellen dat die M4-chips voor langere periode op 'full speed' kunnen werken in zo'n dunne behuizing. Morgen komt er een review van de nieuwste MacBook Air met M4. Ben benieuwd naar je mening over dat product.

ik vind het persoonlijk heel moeilijk om een iPad Air of Pro te rechtvaardigen. Zeker als het om productiviteitstoepassingen gaat waar je eigenlijk niet zonder toetsenbord kunt.
Ik zou iemand ook geen iPad Air of Pro aanraden als productiviteitstoepassingen, word een andere verhaal als Apple toestaat dat hij ook Mac apps kan draaien. Ga dan voor een Macbook Air. In Casu, mijn vader. Hij leest nu al jaren zijn krant op de iPad, en heeft nu ook iPad Pro 13-inch. Eigenlijk compleet overkill voor wat hij er mee doet, maar hij wil graag een groot scherm voor het lezen van de krant. Maar hij kan nu ook kun kiezen voor iPad Air 13-inch, als hij toe is aan een upgrade. Dus op dat vlak is dit model wel een vooruitgang, al is prijs nog steeds aan de hoge kant.

Ik heb zelf nog een originele iPad Pro 9,8-inch, het kleinere model. Ding is nu 7 jaar oud, met barst in het scherm, maar doet het nog steeds. Ik gebruik voornamelijk voor browsen en Youtube / Netflix. Voor mij rechtvaardigt dat geen iPad Air of Pro, heb er wel een gehad (de 13-inch), maar eigenlijk is het een duur hebben dingetje..

Om heel eerlijk te zijn, zou ik dan kijken voor een refurb / tweedehands /overjarig model voor de toepassingen van je Pa. Een M3 is voor het lezen van de krant wel enorme overkill;-)

Om heel eerlijk te zijn, zou ik dan kijken voor een refurb / tweedehands /overjarig model voor de toepassingen van je Pa. Een M3 is voor het lezen van de krant wel enorme overkill;-)
Dat hebben toen ook gedaan, scheelde bijna 300 euro. En dat hij model van vorig jaar had, maakt echt niet uit..

Geen faceID en hoge refresh rate dus ook geen reden m'n Air 2022 te vervangen want die kan nog wel een paar jaar mee.
Gebruik 'm hoofdzakelijk voor bankieren, internet, remote en wat vermaak op de bank, voor dat gebruik is 128GB prima te doen het is uiteindelijk geen Windows want iPadOS neemt er nog geen tiende van in beslag.
Voor productiviteit is het inderdaad een ander verhaal al heeft een iPad daarbij nog wel wat meer minpunten dan de opslag, ik ken een paar organisaties die met iPads zijn gaan werken en die zijn er allemaal op terug gekomen.
Zelf wil ik hem niet missen maar ik blijf nu wel wachten op faceID en minimaal 100Hz,

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh