Je slaat de spijker wel op kop in dit review, als ik heel eerlijk ben. Voor het zelfde geld heb ik bij concurrent, een beter scherm, meer geheugen, en meer opslag. Of die machine ook echt sneller is, dat zal wel mee vallen, maar hij kan, afhankelijk van het model wel actief gekoeld zijn, waardoor hij langdurige belasting beter kan doorstaan. Het enigste nadeel, hij draait geen macOS.
Wel biedt de 15-inch air een fijne machine voor mensen die graag een groter scherm willen hebben in een notebook, en een mac willen, en je dus niet verplicht ben om meteen een Macbook Pro 16-inch aan te schaffen. Dat blijf fijn.
Maar nog wat anders vaag in Apple's lineup. Ik volg al een tijdje Youtuber Alex Ziskind, deze gast test machines voor het gebruik van ontwikkelaars. Die kwam wel met
interessant nieuwtje. Je kan voor het geld een van instap Macbook Pro, ook een Macbook Air aanschaffen met 32gb aan geheugen, en 512 opslag. Als jij veel met geheugen vretende applicaties werkt, op met vms, llms, ai en dat soort dingen werkt, dan is hij sneller dan de instap pro, en komt gewoon puur omdat hij meer ram geheugen heeft. Wanneer gaat Apple die dingen toch uitruisten met meer geheugen, vooral die Pro machines.