BMW en Huawei bundelen krachten: HarmonyOS in Chinese BMW’s

Lid geworden
mrt 6, 2017
BMW gaat een samenwerking aan met het Chinese Huawei om HarmonyOS te integreren in lokaal geproduceerde ‘Nieuwe Klasse’-modellen vanaf 2026. Het partnership is bedoeld voor digitale netwerking en om Chinese BMW-rijders betere integraties te bieden. Dus je hoeft je straks geen zorgen te maken dat de Chinese staat meekijkt met wat jij in je nieuwe BMW doet. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zou jij een BMW kopen met het Chinese HarmonyOS erop?

Nee, ik zou sowieso nooit een BMW kopen, ongeacht of het Chinese HarmonyOS er op staat of niet. Dat merk trekt teveel mensen aan die hun rijbewijs gratis bij een pak waspoeder hebben gekregen.

Dat merk trekt teveel mensen aan die hun rijbewijs gratis bij een pak waspoeder hebben gekregen.

Als je een beetje kijkt naar programma's met politie achtervolgingen, zie je dat dat bij elk type/merk auto het geval is.

Persoonlijk vind ik BMW wel de mooiste auto's om te zien, maar heb een hekel aan al die electronica in auto's over het algemeen. En BMW is wel 1 van de koplopers met storingen die op het dashboard verschijnen.

En of je nu Android of HarmonyOS hebt, ze hebben beide data honger. De 1 iets meer als de andere, maar met beide lever je in op je privacy.

Ach het OS doet er niet zoveel meer toe want dat gaat de zaak niet meer redden.
BMW heeft wat mij betreft alle aantrekkingskracht verloren sinds de vermaarde BMW grille beter bekend als de "nieren" door een op hol geslagen ontwerpafdeling zijn gereduceerd tot een afzichtelijke nieraandoening.
Schoonheid en uitstraling zit vaak in details.

Als je een beetje kijkt naar programma's met politie achtervolgingen, zie je dat dat bij elk type/merk auto het geval is.
Daar hoef ik geen politie achtervolgingen op tv voor te bekijken. Ik zie het zelf dagelijks in het verkeer.

En BMW is niet de enige hoor, er zijn meer merken die mensen aantrekt welke geen rijbewijs waard zijn. Maar BMW staat wat dat betreft toch wel bovenaan.

En nee, niet iedere BMW rijder is een aso, maar het zijn er wel relatief veel. Ik wil gewoon niet met dat gedrag geassocieerd worden. Vandaar dat ik nooit BMW zal rijden ongeacht of ik die auto's mooi vind of niet.

Het zou mij niet verbazen als de relatie met de VS zo stroef blijft gaan dat Europa terug meer en meer de samenwerking opschroeft met China.

Het zou mij niet verbazen als de relatie met de VS zo stroef blijft gaan dat Europa terug meer en meer de samenwerking opschroeft met China.
Dat denk ik ook dat dat de hoofdreden is. Alhoewel, BMW toch aardig wat auto's verkoopt in China, maar daar in tegen ook weer wat last heeft van de goedkopere Chinese modellen. Nou denk ik niet dat keuze snel bijvoorbeeld BYD en BMW in het zelfde vaar water zitten.

Moest wel een beetje lachen om dit bericht.
Eerst Amerika en hun ban van Huawei en Europa volgde als een braaf.....
Nu Trump aan de macht is en allerlei fratsen aan het uithalen is en de band met Europa minder is zie je dit.
Maw het effect is nu averechts, benieuwd of dit het enige is of her en der zoiets krijgt als in dit bericht.

Dat denk ik ook dat dat de hoofdreden is. Alhoewel, BMW toch aardig wat auto's verkoopt in China, maar daar in tegen ook weer wat last heeft van de goedkopere Chinese modellen. Nou denk ik niet dat keuze snel bijvoorbeeld BYD en BMW in het zelfde vaar water zitten.
Nee, maar het is wel een heel sterk signaal dat een merk als BMW samenwerkt met Huawei. Volgens mij is dit ook een manier om beter in de gunst te komen van de Chinese regering en ik zie BMW zeker meer samenwerken met Chinese partijen.

En ergens is het ook logisch, ze zijn technologisch zeer sterk, zijn buren en we zijn belangrijke handelspartners van elkaar.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh