Crucial MX500: populaire SATA-SSD gaat end-of-life na zeven jaar dienst

Lid geworden
mrt 6, 2017
Crucial stopt met de MX500, een sata-ssd die eind 2017 op de markt kwam en jaren populair was vanwege zijn gunstige prijs-prestatieverhouding. Dat heeft de fabrikant bevestigd aan ComputerBase na een Reddit-post beweerde dat de productie was stopgezet. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik ben zelf erg tevreden van de 1TB MX500 die ik heb. Ik gebruik hem als opslag drive. Heeft nu bijna 13000 Power ON uren.
De main schijf voor het OS is nog steeds een Samsung 830 met 256GB en 28364 uren.

Daarnaast heb ik nog een Crucial M4 met 256GB die ik ooit eens via hardware.info gewonnen heb met een winactie. Daar we toen een review over konden schrijven om nog een extra prijs te winnen (8GB RAM)
Die werkt ook nog steeds probleemloos.

Misschien dat ik dan nog een MX500 ergens ga fixen, of anders een BX.

7 jaar is best lang om een model te voeren bij ssd's dus dan is het niet vreemd dat het een keer ophoudt, zolang mijn exemplaar voorlopig nog maar niet end-of-life gaat. ;)

De betrouwbaarheid van SSD's is echt wel goed. Als ik kijk naar de werkuren, hebben gewone HDD's het eigenlijk nooit zo lang volgehouden in mijn machines.

De OS disk van mijn server, bijna 70.000 uur:
1734418580533.png

De SSD in de server die de VM's draait, imniddels 33.000 uren:
1734418686524.png

De antieke OCZ Vertex3, in mijn werkstation. Ook niet verkeerd, met 50.000 uur:
1734418861084.png

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh