De Forever Muis: Koop nooit een nieuwe muis dankzij een abonnement

Lid geworden
mrt 6, 2017
Het muis- en toetsenbordabonnement is een hersenspinsel van Logitech CEO Hanneke Faber, gedeeld tijdens een recente aflevering van The Verge’s Decoder Podcast. De muis is uiteraard een van de belangrijkste producten die Logitech in huis heeft, en het bedrijf is druk bezig om een passend verdienmodel hiervoor te vinden. Het idee is om een “Forever Mouse” of eeuwige muis te maken. Dit moet een soort premium product worden, waarbij het de laatste muis is die klanten ooit hoeven te kopen. Daarnaast denkt men na over hoe software een nog belangrijkere rol kan gaan spelen, en daar eventueel een abonnementsmodel aan kan koppelen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
"Faber verwacht dat we nog aan het begin staan met AI, en dat het op een gegeven moment multi-modaal wordt, waardoor we geen aparte configuratiesoftware meer hoeven te bouwen, omdat AI precies weet wat men nodig heeft. Hoewel niemand precies weet hoe dit zal verlopen, vermoedt Faber dat de mens het beperkende element is in het verbinden met computersystemen."

Dit is een goed voorbeeld van iemand die compleet doorslaat in tech en AI, bij Logitech is de gebruiker kennelijk geen gewaardeerde klant meer maar een beperking die hun productontwikkeling in de weg staat.
En die beperking ga je dan zoveel mogelijk buitenspel zetten door nadenken en eigen initiatief over te laten nemen door AI want dat weet toch al wat men wil.

Er zijn steeds meer bedrijven die deze koers varen en als dit doorzet valt voor toekomstige generaties te vrezen, nadenken, eigen initiatief, probleemoplossend vermogen en vroeg of laat zelfredzaamheid worden hiermee ten grave gedragen.

Goed nieuws voor de stabiliteit en wereldvrede op planeet Aarde want er bestaat dan nog maar één ras: Drones.........We are Borg. You will be assimilated. Resistance is futile.

Of zie ik het allemaal iets te somber? :d

Alweer een oplossing voor een niet-bestaand probleem. De meeste muizen gaan probleemloos 5-10 jaar mee en daarna koop je voor een paar tientjes een nieuw exemplaar. Daar is geen AI of abo voor nodig.

Als een abbo hiervoor de standaard zou gaan worden, sla ik voor die tijd nog een paar muizen in...

Om de software geef ik heel weinig. Het enige wat ik nodig heb is dat ik de muis snelheid kan aanpassen, en dat zit wel in het OS.

En een muis gaat over algemeen geen mensenleven lang mee. Er zal dan toch weer iets anders moeten komen. De kans lijkt me groter dat de muis die we nu kennen eerder verdreven wordt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh