Eerste elektronische tolweg (tunnel) opent dit weekend in Nederland

Lid geworden
mrt 6, 2017
Het zal je vast niet zijn ontgaan als je in de regio Rotterdam woont: komend weekend (7 december 2024) wordt de nieuwe Blankenburgverbindingstunnel geopend. Ook bekend als de A24, verbindt dit stukje snelweg met tunnel de A20 met de A15. Voor mensen die regelmatig de route tussen Vlaardingen en Rozenburg rijden, betekent dit al snel een tijdwinst van 7 minuten en een route die 8 kilometer korter is. Hoewel tunnels op zich niet nieuw zijn in het Nederlandse wegennetwerk, is dit de eerste tunnel in Nederland die gebruikmaakt van elektronische tolheffing. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Wat een gedoe om iedere keer via een website te moeten betalen binnen een aantal dagen. Schrijf gewoon automatisch af? Met een flits kast erbij kun je wanbetalers flitsen die er toch gebruik van maken.

Ik heb er zelf niet mee te maken, maar ik zou in dit geval gewoon omrijden, zolang dat niet automatisch gaat.

Wat een gedoe om iedere keer via een website te moeten betalen binnen een aantal dagen. Schrijf gewoon automatisch af? Met een flits kast erbij kun je wanbetalers flitsen die er toch gebruik van maken.

Ik heb er zelf niet mee te maken, maar ik zou in dit geval gewoon omrijden, zolang dat niet automatisch gaat.
Je kan er voor kiezen om het automatisch af te laten schrijven via een derde partij, alleen daar moet je dan eerst van aanmelden. Ze zouden het net zo goed automatisch via de wegenbelasting kunnen laten lopen...

Als je kijkt wat er in Nederland betaalt word aan brandstofaccijns en wegenbelasting dan zijn tolwegen eigenlijk van de zotte.
Tol heffen kan wel maar dan moet je de Nederlandse auto bezitter vrijstelling verlenen, Duitsland b.v. profiteert behoorlijk van de Nederlandse infrastructuur met goederen vervoer van en naar Rotterdam, laat ze maar wat meer meebetalen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh