Goedkoop YouTube Premium afgesloten in het buitenland? Helaas kan dat niet meer

Lid geworden
mrt 6, 2017
Als je een verstokte YouTube-gebruiker bent, heb je vast wel eens overwogen, of een YouTube Premium-abonnement afgesloten. Geen vervelende reclames meer, en je steunt de creators nog een beetje. Ja, er zijn apps en plugins waarmee je dat kunt omzeilen, maar goed, YouTube is ook steeds bezig om dat te blokkeren. Tot medio vorig jaar had je nog het YouTube Premium Lite-abonnement, goedkoper dan het reguliere abonnement, zeker handig als je niet gebruikmaakt van Google Music, of andere features. Maar dat heeft Google vorig jaar gestopt. Dus ja, wat moet je dan doen? ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het schijnt dat YouTube ook aan het experimenteren is met server side ads (dus geinjecteerd in de video stream).

Het schijnt dat YouTube ook aan het experimenteren is met server side ads (dus geinjecteerd in de video stream).
Het verbaast me niet, ze zijn ook in oorlog met alle vormen van add-blockers die er zijn, dus dit zou daar een oplossing voor zijn. Ze zouden gewoon Premium Lite terug moeten brengen naar Nederlands, imho...

Het verbaast me niet, ze zijn ook in oorlog met alle vormen van add-blockers die er zijn, dus dit zou daar een oplossing voor zijn. Ze zouden gewoon Premium Lite terug moeten brengen naar Nederlands, imho...
Ja ik ben vooral bang dat het invloed gaat hebben op integraties zoals SponsorBlock. (ik kwam er gisteren achter via Louis Rossman:
)

Ik ga nu niet betalen, en in de toekomst ook niet. Zolang het hier nog werkt zonder reclame met AB, zal ik nog video's kijken. Als niks meer werkt, stop ik gewoon met YouTube.
Als ze op de achtergrond een video willen verwerken (voor de cijfertjes), die ik niet hoef zien vind ik prima. Maar in een video die ik dagelijks kijk, 8x een reclame kijken, daar pas ik gewoon voor. 1 stuk ergernis...

Voor die paar content creators wil ik best wat betalen, daar ligt het niet aan.. Maar Google verdient al genoeg aan iedereen. Die krijgen van mij geen rooie cent!

Ik heb voor de prijs van YouTube premium zo ongeveer 3 streaming diensten, je zou kunnen stellen dat ze "lichtelijk" overvragen, het is niet zo dat ze zelf de content maken.
Het zou mij niet verbazen als met een halvering van de prijs het aantal abonnementen het drie tot viervoudige kan worden van wat het nu is.

Ik gebruik bijna geen Youtube. Hooguit enkele keren per week een korte video (<2 min) over hoe ik iets moet doen. Premium vind ik veel te duur omdat er vanalles in zit (zoals Music) wat ik niet hoef.
Los daarvan wil Google helemaal geen premium abo's afsluiten, want ze verdienen veel meer met advertenties. Dat geldt overigens ook voor Netflix, Spotify en co.

@RiddleTime Je bent me ruimschoots voor, maar ik had inderdaad ook even willen verwijzen naar de videos van Louis. Daarin haalt hij aan hoe je ook met premium abonnement gewoon op verschillende wijzen advertenties door je strot geduwd krijgt. Ik meen dat hij daarnaast ook een akkefietje had met 'offline' bekijken van zaken. En dat nog los van allerlei andere aanverwante zaken. Hij was er in elk geval helemaal klaar mee.
Jammer dat ondanks dat mensen aangeven te begrijpen dat de kosten gedekt moeten worden en dat men er ook voor wil betalen gewoon niet wordt gezocht naar een fatsoenlijke passende commercieele oplossing. Ze drijven gebruikers gewoonweg de verkeerde kant op.
Wellicht is het zelfs met al dit soort gekke bokkensprongen niet kostendekkend te krijgen !?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh