Goedkopere moederborden komen eraan: borden voor Intel B860, AMD B850 en B840 vermeld

Lid geworden
mrt 6, 2017
Er zijn diverse lijsten verschenen met daarop de nodige 'budget'-georiënteerde moederborden, gebaseerd op de Intel B860-, AMD B850 en AMD B840-chipset. Op dit moment is de keuze beperkt tot de duurdere moederborden gebaseerd op de Intel Z890 en AMD X870 high-end chipsets. Daar komt vanaf volgend jaar verandering in. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De huidige "budget" moederborden zijn nu dezelfde prijs als de high-end moederborden van 10 jaar geleden.
Ik ben deze trend toch echt wel bue aan het worden.
Maarja, zolang mensen het blijven kopen..

Maarja, zolang mensen het blijven kopen..
Dat is naast inflatie één van de pijnpunten waardoor alles duurder word, mensen kopen het juist steeds minder.
Ik hoef niet eens naar de verkoopcijfers te gaan zoeken want je kan het om je heen zien gebeuren, er zijn nu al 2 generaties die zo goed als geen interesse hebben in een desktop pc.
Misschien nog een laptop of tablet om wat werk op te doen maar 80% word met de "telefoon" gedaan, daarnaast is ook de console een desktop concurrent want die worden steeds krachtiger zijn plug & play en kunnen tegenwoordig veel meer dan alleen maar gamen.
En dan zijn er ook nog de tv's die centraal in de huiskamer staan en al behoorlijk wat pc taken kunnen overnemen.
Ik vrees dus voor je dat de tijd van de zelfbouw pc en pc gamen als "betaalbare" hobby zo goed als voorbij is, het word een hobby voor de happy few.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh