Huawei FreeClip Review. Comfortabele oortjes met een bijzonder design

Lid geworden
mrt 6, 2017
Net als andere bekende Aziatische bedrijven is Huawei een enorm conglomeraat. Een van de vele producten die het op de markt brengt, zijn draadloze oortjes. De Huawei FreeClip die we in dit artikel bekijken, zijn wel heel bijzonder. Ze vormen letterlijk en figuurlijk een sieraad voor je oren. De Freeclip hebben een adviesprijs van 199,99 euro. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit zou wel eens een hele leuke optie kunnen zijn om mijn Galaxy Buds Live te vervangen.
Die zitten ook niet in de gehoorgang en klinken op zich prima, maar ze blijven niet goed zitten en vallen nog al eens uit m'n oren.
Als deze FreeClip's goed blijven zitten is het mooi setje voor de zomermaanden, een over-ear koptelefoon is me dan toch echt te warm.

Eigenlijk is het enige wat bij mij werkt over ear koptelefoons.

Of het nu gaat om deze oortjes, of (aangemeten) gehoorbescherming, het begint na een paar uur te irriteren. Tot zelfs na meerdere dagen geïrriteerde plekken in de gehoorgangen.

Ik ben zelf niet van de oortjes maar vind dit model toch wel interessant. Deze probeert namelijk niet geforceerd met een vaste pasvorm te komen die 'bij iedereen comfortabel zou moeten passen, maar dan toch net niet'. Of iedereen gecharmeerd is dat je een Huawei app. er bij krijgt weet ik dan nog net even niet zo.

Ik ben zelf niet van de oortjes maar vind dit model toch wel interessant. Deze probeert namelijk niet geforceerd met een vaste pasvorm te komen die 'bij iedereen comfortabel zou moeten passen, maar dan toch net niet'. Of iedereen gecharmeerd is dat je een Huawei app. er bij krijgt weet ik dan nog net even niet zo.
Je bent niet verplicht om die app te gebruiken, al is het wel handig omdat je ze dan naar je eigen wensen kunt instellen.

Eigenlijk is het enige wat bij mij werkt over ear koptelefoons.

Of het nu gaat om deze oortjes, of (aangemeten) gehoorbescherming, het begint na een paar uur te irriteren. Tot zelfs na meerdere dagen geïrriteerde plekken in de gehoorgangen.
Je draagt ze als een oorbel, ze zitten dus niet in, maar voor je gehoorgang. Wellicht ben je allergisch voor een of ander materiaal. Soms kan het metaal dat gebruikt wordt voor ringetjes en laadconnectors irritatie opwekken.

Bedankt Frank, dat had ik al wel begrepen maar mag uiteraard best even benadrukt worden in deze context natuurlijk.
Ik zal een zinnetje toevoegen, maar dit geldt voor alle hoofdtelefoons, oortjes en bt speakers. Je hebt standaardfunctionaliteit zonder equalizer, regeling van ruisonderdrukking en overige instellingen als je de app niet installeert.

Het is inderdaad belangrijk om het verschil tussen oorschelp en gehoorgang goed duidelijk te maken bij dit soort producten.
Voor mij persoonlijk is het type gehoorgang een no-go en de oorschelp optie bekijk ik heel kritisch want alles staat of valt met de pasvorm.
De Galaxy Buds Live die mij €72,95 hebben gekost geef ik qua geluid een 7 als ze goed in m'n oren zitten, als ze na een poosje dragen en bewegen wat losser gaan zitten blijft er nog geen 3 over.
De touch bediening staat dus uit want ik ben constant bezig de dopjes weer op hun plaats te duwen.
Voor het €180.- prijskaartje van de Huawei FreeClip neem ik geen genoegen met dit soort tekortkomingen.

Veel duidelijker dan dit kan ik het niet maken, dan het je te laten voelen:)

Dit product steekt dus anders in elkaar dan de concurrentie. De ‘balletjes’ horen in de buurt van je gehoorgang te zitten. Het bredere deel zit achter je gehoorschelp en bevat de microfoons en accu. Het is even wennen als je ze in hebt, maar het is heel comfortabel dat er niets in je oren zit.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh