Intel Battlemage officieel: Arc B580 en B570 kosten 249 en 219 dollar

Lid geworden
mrt 6, 2017
Intel heeft met de Arc B570 en B580 zijn eerste Battlemage-videokaarten geïntroduceerd. De B580 wordt verwacht op 13 december, gevolgd door de langzamere B570 op 16 januari 2025. Ze krijgen een adviesprijs van respectievelijk 249 en 219 dollar. Volgens de fabrikant moeten ze het meeste waar voor hun geld bieden wat betreft gpu's in deze prijsklasse. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het lijkt me toch dat je als Intel wel een iets beter prijs/prestatie moet bieden dan de rtx4060. Als je huidige prijs rtx 4060 van 300 euro pakt en de B580 is 10 % sneller tegen 286 euro dan heb je een grofweg 15% betere prijs/prestatie verhouding. Maar dat vind ik persoonlijk toch echt nog niet opwegen tegen de betere software/game support die bijvoorbeeld een Nvidia heeft, waardoor een deel van die prestatie winst vermoedelijk (geen cijfers) weer verdampt.

Op zich best interessant, maar ik denk dat de prijsprestatieverhouding een stuk beter moet, wil Intel een serieuze kans maken om AMD of nVidia te verslaan.

Voor mij is de B580 echt een optie. Ik game op 1440p, voornamelijk games zoals Diablo 4.
Intel heeft goed gewerkt aan de drivers de laatste jaren en ik wil ze wel eens een keer mijn geld geven ipv Nvidia.
Meer performance voor minder geld vind ik prima. Daarnaast is raytracing ook zeer goed.

Voor mij is de B580 echt een optie. Ik game op 1440p, voornamelijk games zoals Diablo 4.
Intel heeft goed gewerkt aan de drivers de laatste jaren en ik wil ze wel eens een keer mijn geld geven ipv Nvidia.
Meer performance voor minder geld vind ik prima. Daarnaast is raytracing ook zeer goed.
Kudos voor de positieve benadering, meestal vind men dat er meer concurrentie moet komen in de GPU markt maar zijn er weinig bereid een nieuw initiatief ook echt een kans te geven door er in te stappen. :bigok:

Kudos voor de positieve benadering, meestal vind men dat er meer concurrentie moet komen in de GPU markt maar zijn er weinig bereid een nieuw initiatief ook echt een kans te geven door er in te stappen. :bigok:
Ik heb wel positieve ervaringen met de Intel Arc A770. Deze steekt in de pc van mijn ouders (via een heel goede aanbieding op de kop kunnen tikken) en wordt voornamelijk door mijn kinderen gebruikt. :-)
De games die zij spelen (voornamelijk Roblox en Fortnite) draaien daar als een zonnetje op met deftige settings.

Toch spelen ze het slim door die nieuwe GPU’s uit te brengen voor die van AMD en Nvidia. Want dan kun je deze nog vergelijken met de oude generatie zoals de 7600 en 4060. Wacht je enkele maanden dan worden ze vergeleken ( mogelijk) met de laagste instap versies van Nvidia en AMD. Bv de AMD8500 en de RTX5050, wat toch weer anders gaat overkomen bij de consument.

Voor mij mogen ze best die kans krijgen.. Alleen ben ik waarschijnlijk niet die doelgroep die daar aan toe behoord.
Ze hebben ten eerste geen linux drivers.. Dus ga je over op linux hoe ga je dit dan regelen?

Je kan zo`n kaart wel kopen, alleen hoe lang krijg je dan nog support als ze later als nog de stekker eruit trekken..
En dan heb je kans dat de driver support ook ineens zo maar stopt..

En ze mogen ook wel met een sneller kaart komen die gelijk ligt met de RX7800XT bijvoorbeeld.
Maar snap dat het voor instap prima alternatieven zijn.

Daar komt nog bij dat heel wat games van kleine studio’s meestal niet het geld hebben om hun game geschikt te maken voor deze Intel GPU. Ik weet bv dat Old browndog studio (OBS) hun games niet goed werken op de laatste 6000/70000 AMD kaarten dus waarschijnlijk ook niet op Intel.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh